vapen hemma
Haha ha. Det är inte vapnet du ska ha respekt för, men jag tror att jag fattar..
Haha ha. Det är inte vapnet du ska ha respekt för, men jag tror att jag fattar..
Vad har USA med saken att göra?
USA USA USA USA USA USA USA USA USA USAUSA USA USA USA USAUSA USA USA USA USAUSA USA USA USA USAUSA USA USA USA USAUSA USA USA USA USAUSA USA USA USA USAUSA USA USA USA USAUSA USA USA USA USAUSA USA USA USA USAUSA USA USA USA USAUSA USA USA USA USAUSA USA USA USA USAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!
YEAH!
Menade inte håna någon, men TS ord fick mig att tänka på en konversation jag hade med någon som har vapen (i USA). Han sade precis detta: "Folk visar ingen respekt förrns man riktar vapen mot dom" och jag menar som honom, att det inte är vapnet som ska respekteras, utan människan. Tack för ordet.
A, vi tar om det från början då. Vad betyder risk?
Jag förstår inte denna vapenfixering, men jag förmodar att en del anser att det är spännande eftersom det är lite farligt. Det är väl en statusfråga också bland dom som söker sig till sådant. Om det inte finns någon naturlig anledning till att ha vapen hemma så tycker jag att det bara är löjligt. Själv har jag enstaka föremål som klassas som vapen, men det är kopior och jag har dom mer för affektionsvärde än funktion.
Spännande, farligt och "status"??? Du verkar inte ha en aning om vad du pratar om, ärligt talat.
Förmodligen stämmer det du skriver om, om du frågar de yrkeskriminella i Tensta, Biskopsgården, m.fl. Men det är ju inte fallet med TS.
Det du skriver om stämmer definitivt inte, om du frågar någon som är intresserad av skytte och som är med i en skytteförening och är aktiv, tränar och tävlar, osv.
Min kommentar var ett svar på inlägg #49
"Apropå amerikaner och vapen..."
Jag ställde även tidigare frågan vad Amerikaner har med TS frågeställning att göra. Det är klart och tydligt att man associerar USA med vapen (annat vore väl konstigt) och jag skrev som svar på det att jag inte begriper denna fixeringen kring just vapen. Eller är det därför dom är så artiga?
Hur det är i andra länder är väl ganska ointressant
Vad bråkar ni om?
Har inte följt tråden sådär noga.. såg ut som att ni käftar om någonting.