• Ewald01

Vilken bank har ni?

Vilken bank har ni?

Berätta gärna varför ni valde banken ni har och vilka för- och nackdelar att det finns med att vara kund i banken ni har ...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken bank har ni?
  • Mascaraklumpar

Swedbank, Länsförsäkringar, ikano och SEB har jag. Gillar Länsförsäkringar mest.

• Brunhilde

SEB, det var mest en slump att jag råkade bo vid det bankkontoret en gång i min ungdom. Jag är supernöjd. De få gånger jag har behövt vända mig till dem har jag alltid fått excellent hjälp. Och ja, jag är mycket väl medveten om oligopol och all kritik som framförts. Jag kan även tycka att mycket av den kritiken känns som om den är framförd av ett bortskämt barn och att bankverksamhet inte är grundat på välgörenhet...

• MAN78

Har en hel bunt banker: Swedbank, SEB, Volvofinans, Nordea, Avanza, ICA, samt ett litet engagemang i Handelsbanken.

• MAN78

Var och en av de ovanstående nämnda banker har sina fördelar och brister, och alla tjänster finns inte överallt. Men det känns bra att inte "ha allt i samma korg".

• Gladhannapanna

Jag har Skandia, maken Länsförsäkringar, barnen har Handelsbanken. Gemensamt har vi ICA banken och lån och sparande i SBAB

• nevermind

Länsförsäkringar. Allt på samma ställe och de är hjälpsamma och trevliga. De har bra rykte.
    Besparingarna har jag däremot hos Avanza och Collector.

• Ewald01

Okej.

Konstaterar att bara rel. få är kund på Nordea. Nordea verkar dock ha en massa kontor runt om i Sverige ....

• Anton Chigurh
    Mascaraklumpar skrev 2015-06-13 17:09:33 följande:
    Swedbank,

Länsförsäkringar

, ikano och SEB har jag. Gillar Länsförsäkringar mest.
    Håller med, Länsförsäkringar Bank är helt suveräna.shiny.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Don3

Har en Sparbank. (Avanza och Bluestep om nu det räknas)
    Anser att det är en annan bank än Swedbank.

Anledningen till jag har den är:
    För jag alltid haft den.
    Eftersom det är en liten lokal bank är inte inkomster allt vid ansökan om lån då de känner dig och din släkt och går en del på det.
    De tar fortfarande emot kontanter (Blir bra med sparbössan om något år)
    De sponsrar en hel del i min hemkommun vilket är trevligt.

Nackdel är att man inte får så höga ränterabatter men vad gör det när skillnaden hade varit en pizza i månaden.

Svar på tråden Vilken bank har ni?