Lisa Holm, Distraktion från verkliga problem?
Asså jag blir så jävla trött och chockad! Inte för att låta känslokall eller nått, tycker det är förjävligt att hon Lisa blev mördad i 17 års ålder! Det är hemskt att man ska behöva möte ett sådant tragiskt slut vid en så ung ålder och jag skänker all kärlek och stöd till familj och anhöriga!! <3
Men ärligt talat. Det sker massmord på mycket yngre barn varje dag världen över! Hela byar i bl.a. Afrika och Asien som svälter ihjäl, barn som tvingas gifta sig med gubbar, människohandel, våldtäkter, hedersmord, kidnappningar! Allt detta händer verkligen hela tiden, även i Sverige! Med tanke på hur jävla många orättvisor och vidriga brott mot människor som sker hela tiden tycker jag att den här typen av uppmärksamhet som hennes mord har fått är näst intill skandalöst! Det visar ju bara hur ignoranta andra människor är och hur deras verklighet ser ut när ett mord på en VACKER SVENSK flicka får tusen gånger mer höjda ögonbryn och tårar än vad 70 våldtäkta och mördade flickor i samma ålder får! Skillnaden är ju tragiskt nog att dessa unga kvinnor råkar vara bosatta i Syrien... Jag blev så förvånad när jag såg allt om henne på instagram och folks överdrivna reaktioner för en främling att jag höll på att svimma! Pinsamt är det verkligen. Låt hennes familj och anhöriga sörja för det som har hänt är hemskt, men lägg den stora uppmärksamheten på brotten som behöver det!
Det är Lisas familj och vänner som ska ha den enda rösten i detta, låt dem sörja ifred och skicka istället blommor till dem eller besök hennes grav! Använd inte denna händelse för att fiska likes på instagram, så otroligt respektlöst, ignorant och barnsligt beteende.