• Anonym (Less)

Tappat lusten till det mesta......

Har kommit i en svacka i livet där det mesta känns meningslöst. Ingenting känns roligt längre. Tar mig bara igenom dagarna och längtar till jag får lägga mig igen. Det enda som får mig må lite bättre är att äta sötsaker. Tröttheten är obeskrivlig. Värk i kroppen som kommer och går. Min sexlust har i stort sätt helt försvunnit.

Jag har jobb, man, bra boende och barn som jag älskar otroligt. Har varit stressad under en längre tid. Känner mig urlakad på energi. Det är som att jobb/familj sugit ut all energi ur mig och att jag blivit tom. Helst av allt skulle jag vilja gå och hänga mig i källaren eller dra täcket över huvudet och aldrig mer vakna upp. Men skulle aldrig kunna göra så mot mina barn.

Är också ledsen över att min man inte tar detta på allvar trots att jag berättat för honom hur jag känner. Han blir mest irriterad och lämnar mig mycket ensam med barn och hem sim jag egentligen inte orkar just nu.

Vet inte varför jag mår så här. Kan hormonerna va i obalans? Något man kan kolla upp?

• Svar på tråden Tappat lusten till det mesta......
  • Anonym (psyk)

Kontakta en psykolog. 
    Du är kanske "bara" utmattad.

• Anonym (Less)
    Anonym (psyk) skrev 2015-06-13 19:58:25 följande:

Kontakta en psykolog. 

Du är kanske "bara" utmattad.

Jo antagligen är jag utmattad. Vad kan jag göra åt det förutom vila? Vill göra något åt det innan det är helt kört. Känner varningsklockor ringa och vill stoppa i tid. Vill helst undvika kontakt med sjukvården då jag redan tvingat mig dit otaliga gånger. Känner inte att jag får någon vettig hjälp utan kan söka mig till bättre svar själv än vad de kan ge mig.
  • Anonym (psyk)
    Anonym (Less) skrev 2015-06-13 20:05:00 följande:
    Jo antagligen är jag utmattad. Vad kan jag göra åt det förutom vila? Vill göra något åt det innan det är helt kört. Känner varningsklockor ringa och vill stoppa i tid. Vill helst undvika kontakt med sjukvården då jag redan tvingat mig dit otaliga gånger. Känner inte att jag får någon vettig hjälp utan kan söka mig till bättre svar själv än vad de kan ge mig.
    Vila är nog det enda som hjälper.
    Så, om du inte har en man som kan försörja hela familjen, får du nog gå till sjukvården igen. 
    Du ska kanske tänka på vad du säger till läkare. Hormoner är inte en bra ingång!
  • Anonym (Less)

Någon som varit utmattad, deprimerad, haft någon obalans i kroppen som fått er att må så här? Hur började det för er?

Har haft en del näringsbrister senaste året. Plus otrolig värk i kroppen i perioder. Har varit mer eller mindre trött i flera års tid till och från. De hittar inga fel. Är egentligen glad och full av energi men den här onormala tröttheten har gjort att jag mår dåligt när jag inte orkar det jag vill. Mannen klagar över att det är så trist när jag somnar med barnen på kvällarna för att jag är så slutkörd. Släkten tycker att jag borde ha mycket mer energi och kraft än jag har och att det måste va något fel i kroppen. Är trött på att vara trött.

• fröet2015

Låter ju som det skulle kunna vara depression. Jag känner igen det där med att känna sig "bestulen" på all energi. Tog mig ett bra tag att fatta att det är sjukt, inte för att jag är en dålig människa som jag känner så.
    Det skulle även kunna vara som du själv nämner, bristtillstånd eller något hormonellt. Hursomhelst så tycker jag att du ska vända dig till närmsta vårdcentral och be om hjälp. Om inte för din egen skull, så för dina barn. Lycka till, hoppas på bättring!

• Anonym (Less)

Tack! Tror mer och mer på att jobbet gjort mig utmattad. Ger det nån vecka till eftersom det blir semester snart. Annars blir det sjukvård. Ska försöka mig på någon privat mottagning.

Svar på tråden Tappat lusten till det mesta......