Tacksam för svar
Jag är inte riktigt med på vad du egentligen vill.. du skriver att du är rädd för att hon ska kräva dig på dina skyldigheter som pappa. Du skriver att du inte vill kännas vid detta barn.
Sedan skriver du att du VILL att barnet skall ärva dig... ?
Funderar på om du tappade order "inte", för annars blir det lite motsägelsefullt :)
Jag förstår att det kom som en chock och att du inte vill bli pappa. MEN... Det är ju den där lilla grejen med att har man sex kan det bli ett barn.. och väljer man att ha sex får man också vara beredd att ta ansvaret OM det skulle hända...
I nuläget har du inga juridiska skyldigheter. Du är inte pappa eftersom, vad jag förstår, hennes man är angiven som pappa. Så du har ju två val.. låt bli och säga ngt - eller berätta och kräv faderskapetest..
Om du INTE säger ngt finns ju saker som kan hända. Antingen så får varken barnet eller pappan veta ngt och du träffar henne aldrig. Eller så kommer det fram senare och det blir ett jäkla liv.. ät barnet större kommer det att ifrågasätta varför du inte sagt ngt tidigare o varför mamman aldrig berättat. Pappan kommer må dåligt..
Hur känner du om tio, tjugo år? Tänk om du ångrar dig?
Jag hade tänkt igenom det noga - för hur du än gör riskerar du jobbiga konsekvenser.. jag avundas dig inte så jag önskar dig lycka till...