• Anonym (Trollet)

Vem har råd att gå till frisören?

Är det någon annan än jag som tycker att priserna att gå till frisören är helt uppåt väggarna? Att klippa sig kostar 600-700kr. För att inte tala om att göra lite slingor, då landar totalen på 1800-1900kr. 

Hur fan har folk råd att gå till frisören? Och är det verkligen värt dessa summor som de begär? 

Hur ofta går ni till frisören och vad betalar ni?

Jag har de senaste gångerna bara klippt mig hos frisören (typ 4 ggr om året) och sedan fixat med färgen hemma istället..

• Svar på tråden Vem har råd att gå till frisören?
  • Anonym (T)

Beror ju på vart i landet du bor. Vill nog Max lägga 400. Men visst är det dyrt.

• Anonym (Kerstin)

Jag betalar 250:- för klippning och 600 - 700:-  för slingor+klippning. Klipper mig ca 7-8 gånger om året. Priserna verkar variera kraftigt.

• Anonym (220 för en klippning)

Klippte både mig och dottern (4 år) för 420:- i fredags så 6-700 för en klippning känner jag inte igen mig i. Klipper mig på en liten frisörsalong i ett bostadsområde precis bredvid vår första lägenhet. Har testat andra ställen men kommer alltid tillbaka trots att vi flyttat ett antal gånger sen dess. Det blir kanske 2-4ggr/år så jag får snällt välja frisyrer som håller för en hel del utväxt

• LauraPalmer

Min frisör tar 420 för en klippning. 1100 för klippning och färg. Det är inte så fasligt dyrt tycker jag, med tanke på att det tar flera timmar att bleka och färga mitt hår.

• Anonym (nej)

Jag har inte varit hos frisören sen jag va 14 år. så.. jag har inte varit där på 13 år.
    Jag har så pass långt hår att jag kan toppa det själv.

• Anonym (Trollet)

Jag bor i Göteborg så det kanske är därför priserna är dyrare. Tycker att det är helt galet att det ska kosta så mycket. Har googlat massor men de flesta jag sökt på verkar ligga på de priserna jag sa i första inlägget. 

• Raggarbrud

Jag, maken, son 15 år & dotter 12 år går till frisören var 3:e månad och det brukar gå på 600 kr för oss 4 tillsammans.

Tjejen som äger salongen är vår kompis så vi får lite rabatt.

Om jag ska göra slingor oxå blir det ca en tusing.

Bor i en mellanstor stad i Uppland.

• Erizajo

Klippte mig idag på lyko, kostade 430 kr. Dyrt javisst men har kort frisyr så behöver klippas av proffs, förut när jag hade långt och bara klippte topparna lät jag mamma göra det för då är det inte värt det. Färga gör jag själv.

• Anonym (Nänä)

Vart har du klippt dig? Jag bor också i Gbg och betalar aldrig mer än 350kr.

Har ofta klippt mig på VIP mittemot Shock i Brunnsparken.

• Anonym (Dyrt)

Jag betalar 1900kr för klipp, färg och så fixar hon ögonbrynen samtidigt. Håller på att färga håret i en balayage så att jag ska slippa gå så ofta, annars så går jag var 8-9e vecka för utväxtens skull. Detta är på en salong i Kristianstad.

Svar på tråden Vem har råd att gå till frisören?