• Anonym (Trollet)

Vem har råd att gå till frisören?

Är det någon annan än jag som tycker att priserna att gå till frisören är helt uppåt väggarna? Att klippa sig kostar 600-700kr. För att inte tala om att göra lite slingor, då landar totalen på 1800-1900kr. 

Hur fan har folk råd att gå till frisören? Och är det verkligen värt dessa summor som de begär? 

Hur ofta går ni till frisören och vad betalar ni?

Jag har de senaste gångerna bara klippt mig hos frisören (typ 4 ggr om året) och sedan fixat med färgen hemma istället..

• Svar på tråden Vem har råd att gå till frisören?
  • Anonym (U)

3-4 gånger om året, 280 kr kostar en klippning. Jag färgar håret svart var 4-6 vecka men det gör jag hemma.

• Modesta

Sist jag klippte mig kostade det 650 kr. Men det är så värt det - första gången jag hittat en frisör som klipper mitt hår så att det blir bra!!! Håret/frisyren har jag varje dag och vill därför gärna trivas!

Har insett att jag behöver ta dottern till frisören också. Innan har jag försökt klippa luggen på henne själv alt ta henne till lokala (billiga) frisören i bostadsområdet, men efter att ha varit hos en duktig frisör i stan inser jag ju hur mycket vettigare hon ser ut. 330 kr för en barnklippning... well, well

Allt är ju en prioriteringsfråga! Det kan ju kännas som mycket pengar för en själv, men man måste ju tänka på vad pengarna ska täcka som några har pratat om i tråden. Jag vill gärna bidra till att vi kan ha många vita jobb, drägliga arbetsvillkor och bra lön för våra duktiga frisörer! Mycket hellre det än alternativet...

• Anonym (666)

Klart man måste gå till frisören egentligen  ibland , behöver ju inte slinga håret men hade inte råd på  över 4,5 år att alls gå till frisör tillslut va jag tvungen för tappade hår och det blev risigt men gick till en utländsk frisör som tog 50-100 kr. tur dom finns ju faktiskt annars sklulle man aldrig haft råd alls.

• Anonym (666)
    Anonym (666) skrev 2015-06-17 07:56:23 följande:

Klart man måste gå till frisören egentligen  ibland , behöver ju inte slinga håret men hade inte råd på  över 4,5 år att alls gå till frisör tillslut va jag tvungen för tappade hår och det blev risigt men gick till en utländsk frisör som tog 50-100 kr. tur dom finns ju faktiskt annars sklulle man aldrig haft råd alls.

5,5 år var det sa fel men det va väldigt bra och sjust att klippa för det .
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (never) skrev 2015-06-16 22:15:19 följande:

Jag har aldrig gått till en frisör i mitt nästan 20-åriga liv. Min mamma har alltid klippt mig och nuförtiden så gör jag det själv. Visst är det slitet och dödstrist, men jag har ingen lust att ha nån förnäm ung tjej att stå och hålla på med mitt hår för hutlösa priser jag kan nästan kan köpa en dator för. Tonar även håret själv hemma vilket går galant. En dag ska jag dock unna mig ett frisörbesök eftersom jag är väldigt sugen på en hårfärg jag inte klarar av att göra själv. Men den dagen är inte idag.

Förnäm?? Hahaha!
  • Anonym (666)
    Anonym (666) skrev 2015-06-17 08:17:20 följande:

5,5 år var det sa fel men det va väldigt bra och sjust att klippa för det .

Fast det va topparna endast.
  • Anonym (666)

Sen klipper frisörer aldrig som man själv vill ha det utan vad de tycker slänga 1000 kr på det skulle jag inte vilja .

• Lönnsirap

Att färga eller slinga ÄR dyrt på salong. Men klippning brukar vara rätt prisvärt. I Göteborg är det rimligt att hitta ställen som kostar mellan 350-500 kr. Men man måste ju tänka på lokalhyrorna, så går man inne i stan så är 600-900 rimligare pris.
    Att lägga det var sjätte vecka kan vara dyrt, men det är också ett billigt sätt att känna sig stilig.
    Jag har alltid haft råd att gå till frisören, eftersom mitt hår är svårklippt. Samma sak med sonen. Nu har han dock valt en frisyr som jag kan fixa, vilket ju är skönt. Men då har jag köpt en bra sax (från dogman) som är jättebra

• Rockstar

Jag klipper mig ca varannan månad (har kort hår) och färgar varannan gång. Klippning kostar 420kr och med färgning kostar det 1300 kr. Jag tycker det är värt pengarna, tycker det syns när det är färgat hemma och det blir oftast inte lika bra.

Jag brukar lägga undan pengar då och då så jag har till frisörbesök, det är det enda (utom kläder då) som jag lägger på mitt utseende så jag tänker inte så mycket på det :)

Svar på tråden Vem har råd att gå till frisören?