• Cab

Tysta bilar/bussar nytt problem att fixa hur?

Tysta bilar är redan problem, nu ska det bli bussar och man undrar hur de ska höras. 

Barn fixade smatter förr på cykeln med en kartongbit och en klädnypa, även reglerbar med snöre, så hur svårt kan det vara.

• Svar på tråden Tysta bilar/bussar nytt problem att fixa hur?
  • Rabarbapuppa

Tjejen som håller i Ring P1 var helt oförstående när en man ringde in om detta. Har hon aldrig gått på en parkeringsplats och t.ex. en Toyota Prius eller liknande kommer glidande från absolut ingenstans? Fullkomligt livsfarligt med ljudlösa bilar.
    Hur ska barn dessutom ha en chans?
    Nä ljud på dem är det enda rätta.

• Cab
    Rabarbapuppa skrev 2015-06-18 09:08:45 följande:

Tjejen som håller i Ring P1 var helt oförstående när en man ringde in om detta. Har hon aldrig gått på en parkeringsplats och t.ex. en Toyota Prius eller liknande kommer glidande från absolut ingenstans? Fullkomligt livsfarligt med ljudlösa bilar.

Bra med mindre buller. Man får låtsas att man är döv?
  • sportpappa
    Rabarbapuppa skrev 2015-06-18 09:08:45 följande:

Hon är väl som jag. Jag kollar alltid noga när jag ändrar riktning eller korsar vägar även fast jag inte hör något eftersom jag vet att cyklar och löpare är nästan ljudlösa.
    Däremot så borde hon ju förstå och ha upplevt att det finns mängder med människor som vinglar omkring kors och tvärs utan att se sig för och gärna går mitt på andra trafikanters normala vägbana. De gör ju självklart fel och bryter mot lagen. Jag tycker ju att de får skylla sig själv när de uppför sig på det sättet. Däremot så fungerar inte riktigt det synsättet på barn, synskadade och djur (exempelvis ledarhundar).
Svar på tråden Tysta bilar/bussar nytt problem att fixa hur?