Ska jag stanna hemma när jag är förkyld?
Tja!
Jag har altid haft lätt för att bli förkyld, så lätt så att jag nog varit förkyld mer än vad jag någonsin varit frisk.
Under min skoltid satt jag flera veckor i klassrummet hostandes, nysandes, dnorig och allmänt seg. Många av mina kompisar sa att jag borde stanna hemma, vilket jag aldrig gjorde.
Om jag som alla andra i min dåvarande klass skulle stannat hemma vid förkylning så skulle jag nog tillbringat max tre år i grundskolan... Me. Nu har jag istället nästan full närvaro. Har räknat ut till att jag stannar hemma från skolan 11 dagar under hela grundskolan.
Nu mer har jag jobb och tänkte aty jag skulle kolla upp det där med om man borde stanna hemma eller ej.
Jag är ju uppvuxen med att inte stanna hemma vilket jag anser vara rätt, men enligt väldigt många (tror majoriteten) tycker att man ska stanna hemma. Men då tänker jag, jag brukar vara sjuk i minnst två till tre veckor och är inte frisk så lång tid därefter, sedan är jag förkyld igen. Men många kan bli väldigt arga när man sitter med näsdukar och nyser varanan sekund.
Vad tycker ni? Ska jag stanna hemma när jag är förkylde eller ska man gå till jobbet och bara stanna hemma när man blir riktigt sjuk (vilket jag sällan blir, har hänt att jag varit väldigt sjuk 20-25 dagar under mitt liv, och då menar jag halsont, huvudverk, feber blandat med en regäl förkylning)?
Vad tycker ni????