Anonym ((M)) skrev 2015-06-24 17:35:29 följande:
Min telefon är knäpp skulle vara en :) inte massa ???
Mitt missfall gjorde ont samma smärta som vid förlossningen fast kortare värkar om jag förklarar det så. Blödde en 9 dagar efteråt. Men min kropp stötte ut det själv. Var på koll och då var allt borta. Fick missfall i vecka 10+6 fast det hade slutat utvecklas i vecka 5. Så när det tar sig igen kommer jag verkligen oroa mig...
Ja, man kommer verkligen vara orolig. Här är det ÄL precis, så jag hoppas det kommer ta sig! :)
Jag fick ju sent missfall, men eftersom graviditeten kom ut hemma redan fanns inget att undersöka, så jag vet inte när fostret dog. Tror inte det var så långt innan, för när det kom ut liksom fastnade det så jag fick dra ut det i hinnsäcken.. Hemskt var det. Ursäkta om det blir "äckligt"!
Sen blödde jag så mycket så det fick bli akuten och inläggning med utstötande medicin som inte verkade alls, så det blev skrapning. Efter det blödde jag 4-5 dagar, utan smärta.
Så synd att det var första graviditeten, då kommer man ju alltid ha det här som första erfarenhet av en graviditet och oroa sig så himla mycket..