• Anonym ((M))

Någor mer som nyligen fått missfall o vill följas åt mot ett nytt +?

Någon mer som nyligen fått missfall och vill följas åt mot en ny graviditet?
    Vi fick veta i vecka 11 att bebisen slutat utvecklas i vecka 5. Detta var en vecka sen. Nu undrar jag om vi är flera som kan stötta och peppa varann i väntan på ett nytt +.

• Svar på tråden Någor mer som nyligen fått missfall o vill följas åt mot ett nytt +?
  • Anonym ((M))

Ingen? ????????

• Marty88

Vad tråkigt med missfallet! Jag fick sent missfall för snart 6 veckor sen, i v 12+5, och är nu inne på första försöker sedan dess :) ska ni försöka på en gång eller invänta en mens innan?

• Anonym (F)

Jag får mest troligt ett missfall just nu. Är i v 6+2 idag och har haft bruna flytningar sedan jag plussade för tre veckor sedan. Igår kväll kom det färskt blod och en klump och nu känner jag att det fortsätter blöda. Jag ringde bm innan medsommar om de bruna flytningarna och hon trodde att det var missfall redan då. Jag har egentligen tid för inskrivning på onsdag, är det ens värt att gå dit då?

Vi vill få ett plus igen så snart som möjligt. Jag ska börja med äl-test så fort jag slutat blöda. Hur länge blödde ni? Gjorde det ont? Jag hade lite ont igår kväll, som mensvärk, men idag känner jag inget.

När jag väntade mitt första barn, och när jag fick veta att jag var gravid den här gången, oroade jag mig inte för mf någonting i princip. Men nu, jag kommer aldrig sluta oroa mig för det!

• Marty88
    Anonym (F) skrev 2015-06-21 07:23:04 följande:

Jag får mest troligt ett missfall just nu. Är i v 6+2 idag och har haft bruna flytningar sedan jag plussade för tre veckor sedan. Igår kväll kom det färskt blod och en klump och nu känner jag att det fortsätter blöda. Jag ringde bm innan medsommar om de bruna flytningarna och hon trodde att det var missfall redan då. Jag har egentligen tid för inskrivning på onsdag, är det ens värt att gå dit då?

Vi vill få ett plus igen så snart som möjligt. Jag ska börja med äl-test så fort jag slutat blöda. Hur länge blödde ni? Gjorde det ont? Jag hade lite ont igår kväll, som mensvärk, men idag känner jag inget.

När jag väntade mitt första barn, och när jag fick veta att jag var gravid den här gången, oroade jag mig inte för mf någonting i princip. Men nu, jag kommer aldrig sluta oroa mig för det!

Fy, beklagar verkligen! Hur har det gått nu över helgen? Ring BM innan du går dit och prata med henne, så kan de säga hur du ska göra med din inskrivning, det är nog det allra bästa. 

Jag blödde väldigt mycket så jag blev inlagd på gyn och fick göra en skrapning, så jag vet inte hur det är när man får tidigt missfall riktigt (jag fick sent missfall i v 12+5), men efter min skrapning blödde jag i fyra-fem dagar. Det hela började med att jag hade kraftig mensvärk, när sen själva graviditeten kommit ut minskade det tills dess jag fick utdrivande medicin som gjorde att livmodern krampade för att få ut resterna... Efter det kände jag ingenting. 

Förstår verkligen din oro! Jag var gravid för första gången och hade ju tagit mig förbi vecka 12, jag kommer alltid vara orolig när jag blir gravid hädanefter, det är inte alls roligt...
  • Anonym (F)
    Marty88 skrev 2015-06-22 10:02:35 följande:

Fy, beklagar verkligen! Hur har det gått nu över helgen? Ring BM innan du går dit och prata med henne, så kan de säga hur du ska göra med din inskrivning, det är nog det allra bästa. 

Jag blödde väldigt mycket så jag blev inlagd på gyn och fick göra en skrapning, så jag vet inte hur det är när man får tidigt missfall riktigt (jag fick sent missfall i v 12+5), men efter min skrapning blödde jag i fyra-fem dagar. Det hela började med att jag hade kraftig mensvärk, när sen själva graviditeten kommit ut minskade det tills dess jag fick utdrivande medicin som gjorde att livmodern krampade för att få ut resterna... Efter det kände jag ingenting. 

Förstår verkligen din oro! Jag var gravid för första gången och hade ju tagit mig förbi vecka 12, jag kommer alltid vara orolig när jag blir gravid hädanefter, det är inte alls roligt...

Jag var på gynakuten igår och fick göra ett vul och det var missfall. Fick med mig cytotec och smärtlindrande hem som som jag tog för 40 minuter sedan. Har inte känt av nåt speciellt än. Vill bara att det kommer igång så det värsta är över när min sambo och son kommer hem ikväll. Vill inte att sonen ska se mig ha ont och vara ledsen.

På vulet kunde läkaren se att det inte var mycket kvar så nu hoppas jag att jag inte blöder allt för mycket och att det går över snabbt. Ska ta ett nytt gravtest om tre veckor och om det fortfarande är positivt då får jag åka tillbaka till gynakuten.
  • Elyssa81

Jag fick MA i v 11+6/ 12+0. Jättejobbigt och ont gjorde det, fick cytotec. Det var den 3 maj. Har gjort ett försök direkt utan mens mellan, men det blev inget. Nu har det precis varit ÄL och jag hoppas på ett plus i början av nästa vecka. Vi väntar på tredje barnet. Det har varit en stor tröst att ha mina två barn!

• Anonym (F)
    Elyssa81 skrev 2015-06-22 19:53:13 följande:

Jag fick MA i v 11+6/ 12+0. Jättejobbigt och ont gjorde det, fick cytotec. Det var den 3 maj. Har gjort ett försök direkt utan mens mellan, men det blev inget. Nu har det precis varit ÄL och jag hoppas på ett plus i början av nästa vecka. Vi väntar på tredje barnet. Det har varit en stor tröst att ha mina två barn!

Håller tummarna för att ni får plus nu!!!

Vad tog du för typ av cytotec och hur många? Hur lång tid tog det från att du tog dem tills du började blöda? Hur länge blödde du?

Jag tog tre oralt i morse och nu har det gått mer än 10 timmar och det händer ingenting! Det har i princip slutat blöda sedan jag tog dem och jag har inte särskilt ont heller. Jag blir galen! Vill bara få ut det nu så kroppen får läka.
  • Anonym ((M))
    Marty88 skrev 2015-06-20 23:46:52 följande:

Vad tråkigt med missfallet! Jag fick sent missfall för snart 6 veckor sen, i v 12+5, och är nu inne på första försöker sedan dess :) ska ni försöka på en gång eller invänta en mens innan?

Vi kommer försöka direkt ????
  • Anonym ((M))
    Anonym ((M)) skrev 2015-06-24 17:32:17 följande:
    Vi kommer försöka direkt ????
    Min telefon är knäpp skulle vara en :) inte massa ???

Mitt missfall gjorde ont samma smärta som vid förlossningen fast kortare värkar om jag förklarar det så. Blödde en 9 dagar efteråt. Men min kropp stötte ut det själv. Var på koll och då var allt borta. Fick missfall i vecka 10+6 fast det hade slutat utvecklas i vecka 5. Så när det tar sig igen kommer jag verkligen oroa mig...
  • Marty88
    Anonym ((M)) skrev 2015-06-24 17:35:29 följande:
    Min telefon är knäpp skulle vara en :) inte massa ???

Mitt missfall gjorde ont samma smärta som vid förlossningen fast kortare värkar om jag förklarar det så. Blödde en 9 dagar efteråt. Men min kropp stötte ut det själv. Var på koll och då var allt borta. Fick missfall i vecka 10+6 fast det hade slutat utvecklas i vecka 5. Så när det tar sig igen kommer jag verkligen oroa mig...
    Ja, man kommer verkligen vara orolig. Här är det ÄL precis, så jag hoppas det kommer ta sig! :)

Jag fick ju sent missfall, men eftersom graviditeten kom ut hemma redan fanns inget att undersöka, så jag vet inte när fostret dog. Tror inte det var så långt innan, för när det kom ut liksom fastnade det så jag fick dra ut det i hinnsäcken.. Hemskt var det. Ursäkta om det blir "äckligt"!

Sen blödde jag så mycket så det fick bli akuten och inläggning med utstötande medicin som inte verkade alls, så det blev skrapning. Efter det blödde jag 4-5 dagar, utan smärta.

Så synd att det var första graviditeten, då kommer man ju alltid ha det här som första erfarenhet av en graviditet och oroa sig så himla mycket..
Svar på tråden Någor mer som nyligen fått missfall o vill följas åt mot ett nytt +?