Ni som blivit av med bakteriell vaginos
Har fått konstaterad BV och utskrivet dalacin (tror jag det hette).
Har ingen problem med lukt som tur är, men däremot sveda och irritation. Tror jag haft det ett tag nu men det är svårt att veta. I vilket fall, jag vill veta hur jag bäst maximerar mina chanser att bli av med det helt, så den inte återkommer, vilket den ju kan göra efter mens exempelvis.
Jag tänkte mig att ta antibiotikan direkt efter att nästa mens är slut, så det går så länge som möjligt innan mensen kommer igen och ändrar fittans balans. Samtidigt tar jag en diflucan för att mota bort evemtuell svamp (tänker inte "vänta och se" om det kommer eller inte, här ska bekämpas allt som kan tänkas komma).
Därefter tänkte jag köra med ecovag, direkt efter antibiotikan är slut (tre dagar skulle den visst tas). Ecovagen har tio kapslar tror jag, men sen kanske jag bör fortsätta med den ännu längre? Åtminstone under och efter några mensperioder? Tänkte även äta laktovitalis (mjölkbaciller, deras märke ska visst vara jättebra?) i åtminstone några månader.
Jag har aldrig haft problem med sperma innan, men nu kanske man även bör vara försiktig med det, så fittan får återhämta sig i lugn och ro. Sprut utanför bör väl funka då.
Tror ni det kan funka? Hur har ni gjort? Vill höra bra historier! ;)