Fler där ute med spänningshuvudvärk och yrsel?
Jag söker människor med samma problem som jag. I höstas började jag få problem med huvudvärk och yrsel, något jag aldrig haft problem med innan. Läkaren sa att det var spänningshuvudvärk men jag trodde inte på detta, har jobbat inom socialtjänsten i 8 år och ansåg att jag inte hade problem med stress. Jag trodde istället på hjärntumör efter att ha googlat, dumt jag vet... Fick höra CT röntgen som var helt normal.
Under vintern drog jag ner på mina krav och började må bättre. I feb/mars började problemen igen. Jag fick sömnsvårigheter, hjärtklappning, ångest och huvudvärken och yrseln blev värre och värre. Nu är jag sjukskriven och väntar på sjukgymnastik och psykolog. Har gjort två behandlingar med kraniosakral terapi. Är ute och går mycket med min hund, äter och dricker bra, försöker att vila så mycket som möjligt. Ibland får jag en bra dag där jag nästan känner mig som vanligt men de dagarna är tyvärr sällsynta.
Jag röker inte, dricker inte kaffe. Har hypotyreos och behandlas med Levaxin. Har linser och har rätt styrka enligt optikern.
Finns det fler där ute som har det så här? Fler som haft det så här men lyckats behandla bort det? Supertacksam för tips, råd och andras erfarenheter för detta håller på att driva mig till vansinne... är så trött på att vara yr och ha ont!