Inlägg från: Rasmus01 |Visa alla inlägg
  • Rasmus01

Vattnet rinner undan dåligt i handfatet.

Under en tid har det runnit undan vatten dåligt i handfatet badrummet. Inga problem med duschen eller toaletten i samma badrum, enbart handfatet. Alltid när detta är problem annars brukar jag alltid skruva bort vattenlåset och göra rent och som då brukar vara full med beläggning och som bli stor skillnad efteråt när man gjort rent. Men idag var vattenlåset ovanligt ren så det var inte så mycket att ta bort, gjorde rent det som var. När jag skruvade fast den igen var det fortsatt lika dålig undanrinning i handfatet. Kollade då röret som var mellan vattenlåset och golvet och det var också rent. Det konstiga är att när jag har en svag stråle på så rinner det undan snabbt och kranen kan vara på länge utan problem men vrider man på kranen lite mer så handfatet börjar fyllas upp så sätter det sig nästan och det tar lång tid innan det rinner undan. Finns det några tips på vad jag kan göra själv innan jag ringer experthjälp för de jobbar väl inte för ens efter midsommarhelgen nu.    

• Svar på tråden Vattnet rinner undan dåligt i handfatet.
  • Rasmus01

Tack för tipset dock har jag redan kollat detta och det är inget "skit" från silen till slutet av röret som går ner till avloppet. Har tagit loss alla delar och gjort rent. Funderar på om det kan bli baksug, vakuum, luftbubblor eller något annat i avloppet som kan orsakat detta och hur man då gör för att bli av med detta.

• Rasmus01

Stort tack alla för hjälpen. Jag provade bakpulver och kokande vatten och efter 4-5:e grytan med vatten hörde jag t.o.m hur det släppte. Måste satt sig i avloppet då det inte var något stopp fram till avloppet börjar.

Svar på tråden Vattnet rinner undan dåligt i handfatet.