• Anonym (Nervös)

Hjäääälp!!!! Vad är detta!!??

Okej, imorse när jag vaknade så skulle jag stänga av larmet på min iPhone men märker ganska snabbt att jag har ljusbruna/orange fläckar på mina händer- det mesta är fläckvis på vänstra handflatan och lite på handryggen sant fingernaglarna! Har tvättat och gnuggat, spritat och gjort allt men det går inte bort!! Hjälp jag vet inte vad det är:(( någon som känner igen fläckarna eller har själv haft det nån gång? Alla tips är välkomna här i tråden för en nervös och rädd tjej! :(

Min kille tar mig inte på allvar, han flinar och skrattar och söger att det antingen choklad eller fläckar från BUS-kräm men jag har ju inte använt något av det!! Jag vet bara att jag tvättade händerna igårkväll som vanligt

Och la mig därefter..

• Svar på tråden Hjäääälp!!!! Vad är detta!!??
  • myskmalva

Plockade du blommor igår? Det ser ut som sådana missfärgningar som man kan få av växtsaft från en del växter.

• Fjäril kär

Ser ut som växtsaft.  Plockad du  möjligen maskrosor igår ?  Det ger exakt såna fläckar.  Det bleks med tiden. 

• Drottningen70

Plockat blommor?

• BigMami
    myskmalva skrev 2015-06-20 15:09:11 följande:

Plockade du blommor igår? Det ser ut som sådana missfärgningar som man kan få av växtsaft från en del växter.

Precis min tanke också
  • Anonym (Nervös)
    Nerfherder skrev 2015-06-20 15:18:45 följande:

Jag förstår din pojkvän

På vilket sätt förstår du pojkvännen? 

Nej, jag har inte plockat några blommor eller varit i kontakt med växter överhuvudtaget!
  • myskmalva
    Anonym (Nervös) skrev 2015-06-20 15:23:26 följande:
    Nej, jag har inte plockat några blommor eller varit i kontakt med växter överhuvudtaget!

Inte? Det som kändes som det givna svaret, såhär på midsommardagen! Vore det inte för att det sitter ingrott runt naglarna så hade jag gissat på att du tagit i ett dörrhandtag, en kundvagn eller liknande, som någon tagit i med majstångskladdiga händer. Men nu är jag minst lika förbryllad som du. Var du i kontakt med något igår, som du vanligtvis inte brukar röra vid?
  • Anonym (snus)

Snusar du? Isf kan du ju ha råkat somna med snus å vips, där låg handen. Sjukt svårt att få bort men diska å tvätta händerna så gåre bort!

(har hänt mig en gång)

• Anonym (Nervös)
    myskmalva skrev 2015-06-20 16:00:26 följande:

Inte? Det som kändes som det givna svaret, såhär på midsommardagen! Vore det inte för att det sitter ingrott runt naglarna så hade jag gissat på att du tagit i ett dörrhandtag, en kundvagn eller liknande, som någon tagit i med majstångskladdiga händer. Men nu är jag minst lika förbryllad som du. Var du i kontakt med något igår, som du vanligtvis inte brukar röra vid?
    Har varit dunder förkyld sen i torsdags, så det blev inget firande för min del eller varit utomhus för den delen :( 
    Om ändå någon kunde förstå hur frustrerad och nojig man känner sig just nu, när man inte vet varifrån man fått fläckarna! 
    Jag kan inte komma på om jag rörde något som skulle vara orsaken till fläckarna.. det enda jag tänker på är om jag fått någon virus eller pigmentförändringar.. men det känns ändå skumt. 

Kikade förresten på en gammal tråd här på FL om en tjej som hade precis samma problem som jag och fläckarna är precis detsamma som hennes på bilderna! Men hon fick heller aldrig veta hur och varför hon fick det.
    Här är tråden:

www.familjeliv.se/forum/thread/66322506-bild-vad-ar-detta-bruna-flackar-over-hela-handerna-och-fotterna
    Anonym (snus) skrev 2015-06-20 16:30:12 följande:

Snusar du? Isf kan du ju ha råkat somna med snus å vips, där låg handen. Sjukt svårt att få bort men diska å tvätta händerna så gåre bort!

(har hänt mig en gång)

Nej, jag snusar inte. 
  • Hira1

Hej!

Vill bara säga att du inte behöver oroa dig, Ser ut som att andar har börjat besöka dig för att bosätta sig nånstans, ifall det är högra handen så brukar det försvinna inom 24 tim, om det är på vänstra handen och inte försvinner på ett tag så kan de bli problem, jag själv forskar om dessa varelser i ett annat land där de finns tusentals män och kvinnor som drabbas med henna fläckar på händerna, och det händer oftast under natten under sömnen, vilket du också har blivit drabbad på de sättet säkert. Har du haft konstiga drömmar? Börja höra röster? Saker å ting som börjar synas?? Alltså efter fläckarna på handen?

• Anonym (H)

Pojkvännen halloweenbusar med dig

• Anonym (f)

Tråden är sex år gammal...

• Anonym (Lina)

Ser ut som någon färg har fastnat där.Jag såg ut så när jag hade använd nån brun creme.

• Hira1

Jo precis ser att det är gammalt tråd, så jag undra ju hur de gick efter.

• Hira1

Vill tillägga att ifall du vaknar med oförklarliga rivmärken på kroppen, brun/orangea fläckar i händerna/ under fötterna, stora blåmärken på kroppen oftast på ryggen/armarna eller på låren då är det klart att du börjar bli besökt av andar som börjar komma i kontakt med dig (nu pratar jag om människor som är fullfriska) Plötsliga tvångstankar (obsessiv kompulsiv) kraftiga panikångestattacker där hjärtat helt plötsligt rusar, schizofreni, plötsliga aggressiva explosioner, djup depression, oförklarliga svimningar alltså det som psykiatrin/vården inte direkt förstår grunden och inte kan sätta finger på, finns olika slags schizofreni exempelvis å man förstår ju om en person är verkligen schizofreni eller om de är samma symptomer. Allt detta hänger ihop med andliga kontakt som måste få en kroppsrensning.

• Anonym (Jo)
    Hira1 skrev 2021-10-31 17:27:51 följande:
    Jo precis ser att det är gammalt tråd, så jag undra ju hur de gick efter.
    Absolut
  • mzp85

Hej! Haft haft EXAKT samma sak på fotsulorna för ett tag sen. Trodde då att jag på något sätt kommit i kontakt med brun utan sol. För det ser EXAKT ut så! Men idag hände samma sak fast nu i handflatorna! Googlade och hittade den här tråden och läste en annan där folk upplevt exakt samma sak! Mitt försvann bara efter ett par dagar och verkade ju tillsynes helt ofarligt. Men VAD är det som orsakat det?? Googlat  sönder och hittade att obalans i Sköldkörteln kan orska gula/orangeat på handflator och fotsulor. Men det låter ju onekligen märkligt om killen har samma sak?? Jag ammar nu och funderade om det kunde ha någon koppling. Det är såååååå skumt!! För det ser verkligen ut som man kommit i kontakt med någon typ av vätska som skvätt upp. Ett mysterium minst sagt!!! Ingen verkar ju ha svaret heller! Haha man blir ju minst sagt rätt irriterad när man inte har någon aning hur det kan uppstå. Och att det enbart är fotsulor och i handflatorna?! Men jag testade och gnugga så övre hudlagret försvann o då gnuggade det orangea bort så att det är något ytligt är ett faktum.. men VAD som orsakat det är oklart! Första gången vaknade jag också upp så och fick en smärre chock när mina barn frågade.vad sjutton jag gjort under fötterna??!! Hade hoppats på att någon satt med svaret men så var dessvärre inte fallet. Haha uppdatera mig om NÅGON begriper sig på orsaken! 

Svar på tråden Hjäääälp!!!! Vad är detta!!??