• RobzMarley

Funderingar på ett fjärde barn

Hej!

Jag har sökt och letat men bara hittar några inaktiva trådar om ämnet. Så jag skapar en ny.

Jag har ända sedan jag själv var barn velat ha många barn. Det har liksom varit något självklart för mig hela tiden. Så när jag blev oplanerat gravid när jag var 19 år fanns det aldrig några tvivel. Sonen är nu strax tio år och han fick även en lillebror knappt två år senare. Efter yngste sonen var jag ensamstående och studerade (och jobbade). Jag träffade min nuvarande man och för tre år sedan fick vi en dotter.

Min man har varit med sen sönerna var väldigt små och har alltid behandlat dem som sina egna. Dock har vi dem varannan vecka bara, till min stora sorg. Men det fungerar bra. Varannan vecka är vi alltså en hyffsat stor familj med tre barn och varannan vecka är vi en liten familj. Varannan vecka blir minstingen ensam med oss då hon uttrycker stor saknad för bröderna. Det har hon gjort rätt länge. Visst är det mysigt när vi är ensamma, men vi saknar såklart resten.

Angående barn och barnantal då. Min man har alltid sagt att han är nöjd om jag är nöjd. Senare tid har vi pratat om att skaffa en till. Det känns dock som att man generellt sett anser att fyra barn liksom är ett barn över normen. Folk struntar jag väl i egentligen. Men det har varit många funderingar. Hinner vi med en till? Varje helg och kväll har barnen aktiviteter (då har bara de två äldsta varsin aktivitet). Men vi trivs. Det är fullt upp nästan hela tiden. Eller varannan vecka iaf. Och jag vet om att jag kommer att ångra mig om vi inte försöker. Det vi tänkt på förutom tid är semestrar osv. Men det är redan rätt dyrt m tre barn...

Jag ville bara babbla av mig. Är det fler i samma sits? Kanske med barn m växelvis boende osv?

Jag har läst att der var ngn som att det är bättre med fyra barn än tre då mellanbarnet inte faller i kläm på samma sätt som med tre barn.

• Svar på tråden Funderingar på ett fjärde barn
  • frujsson

Men nu sitter jag nästan och sörjer att jag känner av min pmds. Vad ÄR jag för en velpanna???

mamma -00, - 02 och -14
  • RobzMarley
    frujsson skrev 2015-07-26 21:47:24 följande:

Men nu sitter jag nästan och sörjer att jag känner av min pmds. Vad ÄR jag för en velpanna???

mamma -00, - 02 och -14
    Det här att man velar. Det är det jag fastnar vid. Jag tänker att där finns en längtan och att jag alltid kommer att ångra mig senare i livet då det är för sent.

Svårt. Med allt annat vet jag precis haha
  • frujsson

Ja herregud. Tur man känner sin kropp så väl iaf att jag inte behöver analysera symtom så mkt.... Jag får en mycket kraftig dipp i humöret på cykeldag 16....

Har fått en tid på kvinnokliniken i augusti då vi ska prata om ev äta ssri preparatet från äl till mens..

Om jag inte är m barn dårå! Få se om vi försöker nästa mån, ska ha mens 4 augusti först

mamma -00, - 02 och -14
  • RobzMarley
    frujsson skrev 2015-07-27 09:11:43 följande:

Ja herregud. Tur man känner sin kropp så väl iaf att jag inte behöver analysera symtom så mkt.... Jag får en mycket kraftig dipp i humöret på cykeldag 16....

Har fått en tid på kvinnokliniken i augusti då vi ska prata om ev äta ssri preparatet från äl till mens..

Om jag inte är m barn dårå! Få se om vi försöker nästa mån, ska ha mens 4 augusti först

mamma -00, - 02 och -14
    Jag får också en dipp precis efter äl. Vet inte exakt vilken dag. Bra att känna sin cykel.

Vad är ssri?
  • frujsson
    RobzMarley skrev 2015-07-27 19:40:07 följande:

Jag får också en dipp precis efter äl. Vet inte exakt vilken dag. Bra att känna sin cykel.

Vad är ssri?

Ssri är antidepressiva.

Är nu på cykeldag 21 och mår rätt kass..

Typ99,9% säker på att jag inte är gravid.....
    mamma -00, - 02 och -14
  • RobzMarley
    frujsson skrev 2015-07-28 12:39:22 följande:
    Ssri är antidepressiva.

Är nu på cykeldag 21 och mår rätt kass..

Typ99,9% säker på att jag inte är gravid.....
    mamma -00, - 02 och -14
    Aha! Funkar det att käka dem under graviditet?

Åh tråkigt :(
  • Blessed Kids
    anja1661 skrev 2015-07-23 17:39:22 följande:

Men Åhh...skrev nyss en hel roman som försvann...

Vi planerar en fyra. Våra bRn är födda aug-05, sept-06 och okt-10. Nu är det dag! Men visst känns det nervöst och samtidigt spännande!

Större bil letar vi efter nu. Ska kolla på Citroën c4grand Picasso som är 7-sitsig.

Rum... Hur gör man med rum? Vi har alla egna rum idag men fyran måste dela...hur tänker ni där?

Tiden...ja tiden räcker ju inte till redan som det är så man får nog sänka kraven lite ( säger jag som kontroll och planeringsfreak). Stora killen spelar fotboll tre dagar per vecka, stora tjejen rider bara en gång per vecka i dagsläget men det lär ju öka... Men å andra sidan vill hon säkert inte ha med mig dit så länge till...hon fyller ju trots allt 10 nu i aug.

Minstingen har börjat spela fotboll hon oxå och än så länge är det bara fotbollsskola en dag per vecka men det ökR ju såklart också till två-tre ggr per vecka. Och sen kommer fyran... Och h*n kommer ju oxå ha en aktivitet såsmåningom. Tur att vi är två iallafall!!!! :)

Jag känner att jag inte är klar med bebisvärlden än. Allt finns kvar på vinden förutom första vagnen, liggvagnen. Annars har vi allt till både flicka och pojke.

14/8 åker vi till Mallorca så tanken är att vi ska börja baka då (om vi inte tjuvstartar) så bim blir i september.

Va roligt våran barn är lika gammala mina är också 05 06 09 .

Min man frågade mig imorse om jag har sovit bra ja tack sa jag , och han sa jaa du Du vet hur det kommer att bli med bebis sömnlösa nätter hahahahaha men nu när jag tänker efter shit han har rätt! Vi måster börja allt från börjar och det skrämmer mig lite.

Jag har alltid Villa ha 4 barn efter 3 an Ville jag lite break men jag bliv sjuk hade 4 Operation så jag har aldrig tänkte att 09 an var min sista och tanken att jag inte kommer vara gravid igen skrämmer mig ännu mer . Och sista gången vi fick neg på testet var vi ledsena så jag tror inte vi är färdiga med att ha ett barn till.

Jag saknar det där bebis lukten åååh . Plus min tös vill så gärna ha en sister så vi får beställa en flicka till Henne ha ha ha
  • frujsson
    RobzMarley skrev 2015-07-28 23:53:59 följande:

Aha! Funkar det att käka dem under graviditet?

Åh tråkigt :(

Nä blir jag gravid får jag sluta. När jag varit gravid har jag inte heller haft de hemska humörsvängningarna efter äl. Då har jag tjutit istället.... Ha ha.

Vi håller på att kolla nytt boende, något vi iofs ska göra ändå oavsett en nr4 eller ej. Jag tänker som så att de små kan ju dela rum ett par år...Då har de stora kanske egna boenden sen...ingen idé att ha FÖR stort. 5 rok eller 6 borde vara lagom, bara det är 4 sovrum...

Hur går det för er? Någon som väntar på bim?
    mamma -00, - 02 och -14
  • anja1661

Jag trodde att jag skulle ha äl idag och i söndags hade vi sex. Vi har tänkt börja försöka nästa månad....men.....så fick jag äl-känningar i måndags, oups!

Men jag tror inte att det blev något. Ska få mens 12/8

• frujsson
    anja1661 skrev 2015-07-29 18:43:17 följande:

Jag trodde att jag skulle ha äl idag och i söndags hade vi sex. Vi har tänkt börja försöka nästa månad....men.....så fick jag äl-känningar i måndags, oups!

Men jag tror inte att det blev något. Ska få mens 12/8

Svårt att veta exakt när äl är tycker jag. Har känningar i flera dagar och testar inte med några stickor...tror med vi missa.

Men nu på cykeldag 22 ont ont ont och spotting.... Brukar kunna dyka upp vid denna tid så det betyder ingenting tyvärr.....

Hoppas på några plus ? senare i höst då
    mamma -00, - 02 och -14
Svar på tråden Funderingar på ett fjärde barn