Att bli gravid, försök +20
Hej hoppar in här. Är på 20:e försöket nu denna månad, har bim den 13 juli. Har försökt sedan november 2013. Blev gravid spontant efter 11 månader skulle precis börja utredning. Tyvärr blev det missfall i vecka 10. Påbörjade utredning men hann bara med vul och spermaprov som såg bra ut. Blev gravid igen inom 3 månader som slutade i ett till missfall i vecka 8 och blev skrapad eftersom det fanns misstanke om mola. Fick provsvar efter 5 veckor att det var en mola (tumör) och går på provtagning nu varje månad för att se så inte tumören kommer tillbaka. Graviditetsförbud minst 3-6 månader. Har försökt nu sedan juni men inget plus denna gång. Får inte göra klart utredningen eftersom jag blev gravid två gånger spontant.
Känns väldigt jobbigt att inte veta hur det ska bli och att vara orolig för att det ska ta lång tid, missfall eller värst en till mola. Hoppet kommer och går och ibland känns det som jag ger upp tanken om en bebis. Självklart ska vi inte ge upp än, men ibland känns allt så jobbigt. Önskar inte min värsta fiende att behöva går igenom ofrivilligt barnlöshet.
Hopas att ni snart får svar på utredningen. Duktig du är som har gått ner i vikt. När ska utredningen vara klar? Har ni lämnat prov än? Kram