Inlägg från: Anonym (funtad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (funtad)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Varför inte ha vett i skallen och gå fram och fråga, är detta ditt barn-(om ja), vart bor ni, kan jag få prata med mamman. Ställ frågan till barnet.

FOLK ASSÅ, ser ni nått skumt med barn ska man alltid ingripa och kolla så allt är ok, även om de nu skulle vara pappan så hade han nog känt sig glad att de fanns människor som har öppna ögon och gör rätt!

• Anonym (funtad)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 12:41:17 följande:
    Min första tanke var att gå fram och fråga rakt ut: "Är du pedofil?" andra frågan jag tänkte på att ställa var "Är du pappan?" men ändrade sedan mig och gick.
    får väl hoppas då att de va barnets far  och att barnet inte blivit våldtagen då och ligger i ett dike sen. Skål
    very very good job...very
  • Anonym (funtad)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 14:16:15 följande:
    Det stämmer och jag hoppas att det finns flera som lägger märke till någonting och agerar i tid.
    dom tänker nog samma som dig. stackars unge.
  • Anonym (funtad)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 15:52:11 följande:
    Hur jag än hade gjort hade det lett till mer bekymmer. Alternativet kunde då förstås ha varit att inte säga någonting istället. Men som människa har även jag behov av att skriva och prata om saker.
    mer bekymmer för dig ja, kors i taket va jobbigt.
  • Anonym (funtad)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 17:06:41 följande:
    Reagerar gör jag precis som alla andra, i annat fall hade jag inte ens reflekterat över det skedda.

Jag blev illa berörd av att se det.
    tydligen inte, annars hade du ju sagt nått ... eller stänger du inne allt du känner och pratar om vad som "illa berör" dig till den som "illa berör" dig?
    ställer frågan igen , är du konfrontation rädd?  
  • Anonym (funtad)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 20:03:45 följande:
    Det är i vilket fall ingen tråd där meningen är att förhöra TS.
    varför startar du en tråd då (som de flesta ser allvarligt på) , och inte räknar med frågor som du inte vill svara på?

Hur gammal är du egentligen? Seriös fråga 
  • Anonym (funtad)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 20:14:40 följande:
    Det ligger en del i vad du skriver, att anmäla för minsta lilla har aldrig varit någonting för mig. Om jag däremot ser någonting allvarligt agerar jag på plats där och då, men då måste jag också vara säker på saken så att jag inte gör mig själv skyldig till någonting.
    vadå anmäla?
    De vi säger är att de skadar inte att gå fram till gubb fan och prata med han och kolla om han verkar va nervös eller liknande, fråga barnet om allt är okej, verkar inget fel och de visar sig vara pappan-skit bra då kan du gå hem med gott samvete och har gjort en bra gärning som visar att du bryr dig om barn i allmänheten.
    Men gå där ifrån och "misstänka" och startar en tråd om de istället går inte ihop i min skalle. 
    Sen inte svarar på frågor gör mig mer förbannad på dig som person.
  • Anonym (funtad)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 20:26:25 följande:
    Det är OT
    tänkte bara om din hjärna har växt klart
  • Anonym (funtad)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 20:34:57 följande:
    Ja, men nu är det så att jag har beslutat mig för att inte berätta.
    varför starta en trååååd då?! vakna!
  • Anonym (funtad)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 20:36:38 följande:
    Jag tror inte att du och jag kommer längre än så isf.
    ne du har ju inte vett och etikett så, ja de har du rätt i. Skål
    Hoppas inga fler ser ditt ansikte gå förbi när dom blir utsatta utan deras vetenskap, fast du har dina aningar.
    Och sen kanske händer nått som kanske triggar - tänk om den tanten bara kunde se- Fast du såg, men inget gjorde.

Ne orkar inte med inkompetenta saker mer. over and out.
  • Anonym (funtad)
    Anonym (Lina) skrev 2015-06-24 10:42:18 följande:
    Jag misstänker att min killkompis dras till unga barn särskilt små flickor från 0-5 år. En gång utan någon misstanke då skulle jag låna hans telefon för och hitta en bild jag ville ha till min telefon och det var då jag först såg det hela hans mobil var full av små flickor i bikini, nakna .. alltså det var typ vanliga bilder som vi skulle fota på våra barn men eftersom min killkompis inte har barn så tyckte jag det var märkligt. Vissa bilder var mer modellbilder dock, som om barnet gjorde reklam för en bikini åt en tidning. Jag vågade fråga honom vem det var på alla bilder.. för det var väldigt många. 
    Han sa - det är mina kusiner sen blev han arg och ville inte prata mer fast känns omöjligt och ha så många olika kusiner och som dessutom gör modelljobb. Jag ska inte dömma han men jag vet att han inte har så många kusiner. 
    På instagram följer han säkert ett 100 tal konton som visar bilder på nakna barn även barn som tävlar i någon sport i väldigt korta kläder. Han verkar vara väldigt öppen med det. 
    Hur jag vet det är för jag varit orolig så jag har kollat upp det efter det frågade jag honom igen. Visste inte hur fan jag skulle fråga?
    Gillar du barn??? eh. 
    Jag frågade något sådant tror jag.. 
    Han sa '' Ja dom är så söta. ''. Det blev rätt akward.. för jag visste inte hur jag skulle fråga.  Han har tjatat på mig när jag och min sambo ska skaffa barn och att han jättegärna är barnvakt.. 
    Vet inte vad jag ska tro. Det är kanske normalt och ha bilder på andra barn i sin telefon ? Kanske överdriver jag. Han är 23 år gammal. 
    nej. inte normalt
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen