Inlägg från: Philanthropy |Visa alla inlägg
  • Philanthropy

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Varför menar du att du riskerar att outa dig själv TS om du ger så lite som minsta information om vad du såg? Det sker ganska många övergrepp runt om i landet och en stor andel är mörkertal som aldrig anmäls. Vill du verkligen riskera att bidra till den statistiken, och ännu värre; till att ett barn i utsatthet inte blir hjälpt.

• Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 16:31:19 följande:

Det jag såg var nog gränsfall. Hade jag sett någonting mer tydligt tolkat övergrepp hade jag agerat. Jag kommer inte att beskriva vad jag såg på annat vis.

Du svarade inte på min fråga. Hur riskerar du att outa dig själv menar du? För det är väl därför du vägrar beskriva vad du såg?
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 16:37:19 följande:

Snacket går.

Snacket går? Du verkar inte förstå. Sannolikheten för att någon ska koppla ihop din anonyma signatur nn med dig som person bygger på huruvida händelsen du bevittnat är one of a kind, samt att personerna inblandade läser här på familjeliv. Jag undrar hur du gjort den bedömningen att så kommer att ske bara för att du ens ger minsta lilla fingervisning om vad som hände.
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 16:49:01 följande:

Jag förstår det och jag vill inte beskriva händelsen eftersom jag inte vill ta risken.

Det är skillnad på att beskriva hela händelseförloppet in i minsta detalj från dagens början till slut från att säga vad själva händelsen som du är osäker på var ett övergrepp var. Var det en puss? Kram? Taffsande av något slag? Du behöver inte specificera adress, eller hur?
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 17:05:33 följande:

Tvärtom. Det är själva händelseförloppet som beskriver både offret som förövaren.

Jag skrev just att du inte behövde skriva ut hela händelseförloppet? Hur är det med läsförståelsen, som du själv klagat på folk för?
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 17:27:49 följande:

Om jag skriver a så vill ni att jag ska skriva b. Eller?

Beror nog på vad A är. Men visst, folk kommer säkert komma med följdfrågor. I slutändan så väljer du ju helt själv vad du svarar på, precis som i nuläget, eller hur?
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 17:43:20 följande:

Precis och svaret är att jag inte ger ytterligare svar.

Vi kom ju fram till att du inte riskerade outning?
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 18:31:34 följande:

Jag menar förstås utifrån den information ni trots allt redan har.

Uppskattar att du skriver 'trots allt' i alla fall. Visar på lite självinsikt.
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 18:39:54 följande:

Du menar att jag vet vad jag vet

Svar nej. Genialt konstaterande dock, verkligen.
  • Philanthropy
    molly50 skrev 2015-06-24 19:22:47 följande:

Men vad vill du då med den här tråden? Vart vill du komma?

Spekulation: TS kanske vill ha sympatier som tvingades bevittna någonting som i hans/hennes ögon är svårt att definiera, och därmed har blivit utsatt för en massa huvudbry. Eller jag vet inte, människan verkar ju inte ens grubbla på riktigt.
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 19:42:46 följande:

Det gör jag.

Söker sympati eller grubblar? Oavsett; berätta gärna hur dina tankegångar går.
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 19:50:11 följande:

Det är såklart jobbigt att ha sett någonting som kunde ha varit allvarligt och till skada eller fara för den lilla individen. Jag har hört om pedofiler, men inte sett någonting avvikande i beteende innan, ingenting som varit märkbart annorlunda. Men som sagt, relationer är annorlunda beroende på uppväxt, miljö mm.

Nej, självklart är det extremt ovanligt att som helt främmande person på en offentlig plats (?) bevittna vad som kan tolkas som ett övergrepp. För om jag tolkat det rätt så känner du inte barnet eller den eventuella förövaren överhuvudtaget. Dessa saker händer såklart bakom stängda dörrar i vanliga fall.

Hur gammalt var barnet ungefär förresten? Det måste du kunna svara på utan att riskera något för dig själv.
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 20:26:13 följande:

Jag förstår att sådant inte vill se dagsljus. Hen var tydligt minderårigt.

Under 18 alltså? Det hela blir bara flummigare och flummigare. Inte ens den frågan kunde du svara ordentligt på.
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 20:33:00 följande:

Vad blir konsekvenserna av att jag inte vill besvara några frågor som kunde ge mer detaljerad information?

Du framställer dig själv som tämligen ignorant. Den nya frågan är om du med minderårig menade under 15 år eller under 18 år?
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen