Inlägg från: Mascaraklumpar |Visa alla inlägg
  • Mascaraklumpar

Bebis, köpa vad? Hjälp...

Jag väntar mitt andra barn och detta är vad vi kommer köpa. Det vi har sen tidigare är gallerfiltar och bröstpump.

spjälsäng

madrass

Plastad frotté

2 lakan

Andningslarm

Babyskydd

Barnvagnschassi (för att slippa bära babyskyddet)

bärsjal

Stora bindor

Nappflaska+ ett par ersättningstetror (bra att ha hemma)

skötbädd

Blöjor

Våtservetter

Blöjhink

8 långärmade bodys

8 byxor

3-4 babystrumpor

utedress

Mössa

Vantar

Babysitter, babygym osv är ju inget man kan använda från början i alla fall, så sånt kommer vi vänta med tills vi märker om det finns något behov.

• Mascaraklumpar

Vad behövs i förlossningsväskan och när ska den börja packas?

Trosor, bindor, ett ombyte till er föräldrar, ett par ombyten till barnet, blöjor om man inte får det på bb, eventuellt babyskydd för hemresan, id-kort, plånbok, mobil. Det kan nog vara bra att ha den packad från v. 37

• Mascaraklumpar
    caaassandra skrev 2015-06-23 10:52:37 följande:

Tack så jätte mycket för svar! :) vi väntar våran lilla i september. kan det vara smart att ha några kortärmade bodysar också? kanske också väntar med babysitter och babygym, det är ju sant att de inte använder sånt direkt. :) har du köpt många strl nu eller väntar du tills bebis kommit? jag har köpt lite i 50 och i 56. men inte mer än så

Jag har inte köpt någonting ännu, och just kläder tänkte jag faktiskt vänta till typ v.36 med (även om det är svårt), eftersom det är sånt som alla ändå köper i present (med vår son hade vi till slut ett helt berg av kläder i storlek 50-56 och hann inte ens använda hälften). Storlek 62 och uppåt köper vi nog när barnet väl är fött, det är ju så svårt att uppskatta innan hur mycket man behöver av varje storlek.
Svar på tråden Bebis, köpa vad? Hjälp...