Inlägg från: Anonym (Isa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Isa)

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

Dr Mupp skrev 2015-06-23 23:16:52 följande:

För mig är hierarkin självklar.

1. Barnen, jag kan gå genom eld för dem. Jag kan ge upp mig själv och mitt liv för deras skull.

2. Hästarna, de ger mig en stunds ro, en möjlighet att orka med en stressig vardag, De är min barndomsdröm som gick i uppfyllelse. 

3. Min man. Jag tolererar honom (nästan) och han möjliggör att jag slipper varannan vecka med barnen och kan ha hästarna. Men skulle jag få ett "bättre" erbjudande så skulle jag nappa direkt. 

Nu är mitt svar kanske inte så sjysst då jag slutade älska min man för länge sen men hierakin såg typ likadant ut förr, men då fanns inte hästarna. Barnen har alltid i alla lägen varit nummer ett. 

Har väl typ samma prio om det skulle inträffa en katastrof tex en brand hemma så 1) mina barn 2) mina katter 3)sambon 4) hans barn.

Dock utan katastrofer eller tillbud så tycker jag att ingen går först i en familj, ibland behöver nån vuxen extra stöd, ibland ett barn ja då får det bli så. Man behöver inte krångla till saker.
  • Anonym (Isa)
    Nomanisanisland skrev 2015-06-24 10:53:24 följande:

Herre gud du tar ut dina katter innan sambons barn om det brinner?

Japp, är sambon hemma tar han väl sitt barn först. Är han inte hemma så japp katterna före hans barn absolut.
    Anonym (trött) skrev 2015-06-24 11:07:12 följande:

Tycker inte det är konstigt att välja egna husdjur framför andras ungar, att välja djuren före sambon däremot...

Han är vuxen och om inget hänt honom tar han sig nog ut själv. Jag med mina 50 kg kan inte släpa ut 95 kg karl, däremot kan jag släpa på 5 kg katt
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Mia) skrev 2015-06-24 11:27:30 följande:

Fruktansvärt. Hoppas du behåller dina prioriteringar för dig själv och inte låter vare sig man eller barn få veta.

Ni får tycka som ni vill. Men mina barn först och katterna sen är min prio. Vi är alla olika och jag är inte särskilt förtjust i människor överhuvudtaget. Sambon vet att jag prioriterar katterna innan hans barn och han prioriterar sitt barn före mina katter och mina barn. Hans barn har inget med mina tankar och känslor att göra så nej jag skulle inte direkt gå in på hans rum och tala om för honom hur jag tänker.
  • Anonym (Isa)
    Anonym (xx) skrev 2015-06-24 13:37:44 följande:

Alla borde hålla sina brandprioriteringar för sig själv. Det är bara ett sätt att trycka ned andra på, vanligtvis använt av bioförälder mot styvförälder. Helt onödigt. För hur ofta brinner det? Hur vet du hur du reagerar och vilken situation du har om det börjar brinna? Och vad ska styvföräldern säga? "Öh, nej, jag skulle bara tänka på mig själv"?? Man gör väl sitt bästa att hjälpa alla och ta hand om de mest utsatta! Men väljer du som förälder att dra brandteorin för din partner då får du stå ut med att höra att hen räddar husdjuren först

Ett tips, kolla brandlarmet, byt batteri, skaffa brandfiltar och brandsläckare. Lär barnen vad göra vid brand, ha brandövningar där alla ska räddas (barnen månar nog mest om husdjuren) och sluta utgå ifrån att någon ska offras!

• Anonym (Isa)
    Anonym (man) skrev 2015-06-24 16:48:15 följande:

Vilket härligt förhållande ni verkar ha, true love

Jaha?? Och vårt förhållande fungerar utmärkt, ditt då??
Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?