Inlägg från: Hannah76 |Visa alla inlägg
  • Hannah76

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

Barnen har ju liksom inget val?
    Jag är med min partner för att jag vill det, det är något jag väljer om o om igen. Likadant för min partner.
     Jag skulle rädda mina barn före min partner. Jag har ett ansvar över mina barn.
    Jag har valt att "skaffa" barnen.

Så jo jag vågar nog påstå att jag sätter mina barn framför min partner på ett eller annat sätt.

• Hannah76
    Ess skrev 2015-06-24 13:54:31 följande:
    Det är ju rätt självklart att man inte riskerar sitt eget liv för andras barn, speciellt om man inte står dem nära.

Hade hans och mitt barn trillat i vattnet utan att va simkunniga, så hade jag självklart dragit upp mitt eget barn först.
    Oj.. Vad sorgligt.
    Jag skulle riskera mitt liv för vilket barn som helst.

• Hannah76
    Anonym (xx) skrev 2015-06-24 16:38:13 följande:
    Men säger du det till en ny partner? För jag tycker det är ganska självklart att man har ett enormt ansvar för sina barn och inget man behöver fantisera ihop en katastrofsituation med en rangordningsutgång.
    Va?
    Jag skulle inte ha en ny partner som inte tycker det är självklart att mina barn kommer först i flera avseenden.
  • Hannah76

Joce82 skrev 2015-06-25 08:43:21 följande:

Skulle jag hänga över ett stup med frun i ena handen och mitt barn i andra, skulle min fru tyvärr inte komma upp om jag var tvungen att välja! Och tvekar jag fast det var uppenbart att jag inte orkar bägge skulle min fru själv släppa taget!

Håller helt med. =)

• Hannah76
    villbaraveta skrev 2015-06-25 14:43:16 följande:
    Men partners är förbrukningsvara? Man kan inte få tillbaka någon av dem, men du kan få nya barn, där är skillnaden.
    Joce82 skrev 2015-06-25 13:12:53 följande:

Menar du verkligen: exempel! Din man/kvinna jobbar natt och när han kommer hem är huset övertänt! Du har fått en bokhylla över dig och kommer inte loss och kommer inte kunna gå själv. och ditt barn(säg6-7 år gammal) ligger av någon anledning avsvimmat i ett annat rum. Din man/kvinna kanske hinner rädda dig först och sedan barnet men det är en chansning.

Skulle du verkligen ropa "skit i ungen! Vi kan alltid få ett nytt barn senare! ?

Varken jag eller min fru skulle göra det!

Nej, men hur vet hen vilket rum barnet är i, hen kanske få leta hur länge som helst och riskerar sig själv och alla andra. Hade min man hittat mig först, så ja, hade han hittat barnet först men inte visste vart jag var, då skulle han såklart tagit ut barnet först. Men jag tycker det är förjävligt att tänka "äh, mitt livs kärlek får dö, för ungen ska ut!".

Jag hade nog mått sämre om min partner dog än barnet.Alla tycker olika.
    MammAmma skrev 2015-06-25 13:42:55 följande:

Partners går att ersätta, ett nytt barn kan inte ersätta det barn man förlorat.

Eh, va? Så ditt livs kärlek går att ersätta, men inte barnet? Du kan få nya barn, men sitt livs kärlek hittar man inte ofta.
    För mig ä det självklart att man kan hitta en ny partner, det gör folk hela tiden? Barn är inte utbytbara.
Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?