villbaraveta skrev 2015-06-25 14:43:16 följande:
Men partners är förbrukningsvara? Man kan inte få tillbaka någon av dem, men du kan få nya barn, där är skillnaden.
Joce82 skrev 2015-06-25 13:12:53 följande:
Menar du verkligen: exempel! Din man/kvinna jobbar natt och när han kommer hem är huset övertänt! Du har fått en bokhylla över dig och kommer inte loss och kommer inte kunna gå själv. och ditt barn(säg6-7 år gammal) ligger av någon anledning avsvimmat i ett annat rum. Din man/kvinna kanske hinner rädda dig först och sedan barnet men det är en chansning.
Skulle du verkligen ropa "skit i ungen! Vi kan alltid få ett nytt barn senare! ?
Varken jag eller min fru skulle göra det!
Nej, men hur vet hen vilket rum barnet är i, hen kanske få leta hur länge som helst och riskerar sig själv och alla andra. Hade min man hittat mig först, så ja, hade han hittat barnet först men inte visste vart jag var, då skulle han såklart tagit ut barnet först. Men jag tycker det är förjävligt att tänka "äh, mitt livs kärlek får dö, för ungen ska ut!".
Jag hade nog mått sämre om min partner dog än barnet.Alla tycker olika.
MammAmma skrev 2015-06-25 13:42:55 följande:
Partners går att ersätta, ett nytt barn kan inte ersätta det barn man förlorat.
Eh, va? Så ditt livs kärlek går att ersätta, men inte barnet? Du kan få nya barn, men sitt livs kärlek hittar man inte ofta.
För mig ä det självklart att man kan hitta en ny partner, det gör folk hela tiden? Barn är inte utbytbara.