Inlägg från: Anonym (xx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xx)

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

Anonym (Mia) skrev 2015-06-24 11:27:30 följande:

Fruktansvärt. Hoppas du behåller dina prioriteringar för dig själv och inte låter vare sig man eller barn få veta.

Alla borde hålla sina brandprioriteringar för sig själv. Det är bara ett sätt att trycka ned andra på, vanligtvis använt av bioförälder mot styvförälder. Helt onödigt. För hur ofta brinner det? Hur vet du hur du reagerar och vilken situation du har om det börjar brinna? Och vad ska styvföräldern säga? "Öh, nej, jag skulle bara tänka på mig själv"?? Man gör väl sitt bästa att hjälpa alla och ta hand om de mest utsatta! Men väljer du som förälder att dra brandteorin för din partner då får du stå ut med att höra att hen räddar husdjuren först

Ett tips, kolla brandlarmet, byt batteri, skaffa brandfiltar och brandsläckare. Lär barnen vad göra vid brand, ha brandövningar där alla ska räddas (barnen månar nog mest om husdjuren) och sluta utgå ifrån att någon ska offras!
  • Anonym (xx)
    Hannah76 skrev 2015-06-24 15:51:37 följande:

Barnen har ju liksom inget val?

Jag är med min partner för att jag vill det, det är något jag väljer om o om igen. Likadant för min partner.

Jag skulle rädda mina barn före min partner. Jag har ett ansvar över mina barn.

Jag har valt att "skaffa" barnen.

Så jo jag vågar nog påstå att jag sätter mina barn framför min partner på ett eller annat sätt.

Men säger du det till en ny partner? För jag tycker det är ganska självklart att man har ett enormt ansvar för sina barn och inget man behöver fantisera ihop en katastrofsituation med en rangordningsutgång.
  • Anonym (xx)
    Hannah76 skrev 2015-06-25 15:18:11 följande:

Va?

Jag skulle inte ha en ny partner som inte tycker det är självklart att mina barn kommer först i flera avseenden.

Jovisst, det är självklart men talar du om det för din partner? Du vet, så där så hen vet sin plats. Det är viss skillnad på att veta att man sätter barnen främst och på att känna behov av att påpeka för någon att man gör det.
  • Anonym (xx)

Men usch så ni pratar, en del, eller många av er. Var glada att ni lever, att ni har era älskade barn och var rädd om kärleken. Sluta att jämföra kärlekar och fundera på vem ni ska låta brinna inne. Fy, om man verkligen råkar ut för en katastrofsituation, jag skulle fan inte slå mig för bröstet vem som än slank ur min hand, vem som än sjönk inför mina ögon, vem som än flöt död förbi mina ögon, vem som än slukades utan att jag kan göra något. Eller om jag aldrig fick se mina älskade igen.

Varför detta behov att sätta en rangordning? Du vet ju ändå inte vad livet bär med sig.

Ursrungligen låg denna tråd under "styvföräldrar" och jag har aldrig läst en tråd som handlat om en incident med en brand eller stup eller någon annan katastrof. Det har handlat om vardagssaker och enligt mig kommunikationssvårigheter.

• Anonym (xx)

Och medan ni dividerar så flyr flera tusen människor över medelhavet. Hittills har 1700 dött i år.

• Anonym (xx)
    Mymlan L skrev 2015-06-26 13:25:45 följande:

Ändå värre! 

Du anser verkligen att du har gjort många offer och försakat en massa för dina barn?

Sorgligt!!!

Men snälla ge dig! Satt du bara och väntade på en stol i fjorton år och sen födde du barn på löpande band och äntligen fann du meningen med livet?! Berätta! Hur var det för dig?
  • Anonym (xx)
    Mymlan L skrev 2015-06-26 13:44:51 följande:

Varför skulle jag göra det?

Varifrån har du fått  "satt och väntade på en stol i fjorton år"?

Och vem har sagt att jag fött barn på löpande band?

För att finna meningen med livet?

Hur var din egen barndom?

Hur många barn har du?

Hur gammal var du när du födde dem?

Och så kan jag fortsätta ...   men det är ingen vits eftersom du inte förstår vanlig skriven text utan tillför  en massa som inte finns.

Men du hackar ned på folk och påstår att de har en hemsk syn gentemot sina barn! Berätta hur du ser på dig och dina barn och vilket ord du vill välja istället!

Jag fick barn sent och är otroligt glad för att jag har dom. Men omställningen med första barnet var enormt. Mitt liv var rätt trist tycker jag idag, bättre med barn men jobbigt är det ändå.

Men om andra får barn mitt i sina spännande liv och kallar det uppoffring eller omprioritering är ingen fara, jag förstår och tycker tom det är starkt.

Hur tänker du?
  • Anonym (xx)
    Mymlan L skrev 2015-06-26 14:13:28 följande:

I din värld kanske obetalt heltidsjobb med egna barn är negativt, i min är det inte så!

Knappast att någon som bantar ser behovet av att lägga om kosten som en uppoffring. Gör man det är det dömt att misslyckas.

Men dina inlägg låter närmast som du vill anmäla till soc för vanvård, men nu kommenterar du bara att det inte är så i din värld. Skärp till dig nu innan du gör för stor sak av ordval.
  • Anonym (xx)

Och jag ser inget negativt med hemmafru heller. Om man kan och vill, gärna för mig.

• Anonym (xx)
    Mymlan L skrev 2015-06-26 14:35:00 följande:

Jaså, du tror att jag vill soc- anmäla dig? Eller någon annan?

Varför?

Vad menar du med "inte är så i din värld"?

Ja, dina inlägg låter i det närmaste så. Inte mig men de som säger uppoffra och omprioritera.
  • Anonym (xx)
    BioBonus skrev 2015-06-26 14:35:02 följande:

Självklart inte, men jag tror du inser att det inte är ett liv som passar för alla och att du är helt ok med det utan att kalla de som inte ivll vara hemmafru för onormala :)

Det är det jag inser, ja. Och jag tror inte det ena eller andra är bättre för barnen. Så länge du inte beklagar dig över alla uppoffringar och därav kräver tacksamhet. För det var ju värt uppoffringen och gav glädje också.
  • Anonym (xx)
    Mymlan L skrev 2015-06-26 14:55:28 följande:

Du har fortfarande inte svarat på var du fått det ifrån att jag "satt och väntade på en stol i fjorton år". Och vad du menar med det.

Och inte heller kan du svara på var du fått det ifrån att jag fött barn på löpande band.

Sedan är det så att uppoffring och omprioritering är två helt olika saker.

Nånting måste du ha som gör att du framstår som från en annan planet. Ursäkta men du måste ha en anledning att reagera så. En förälder, någon som använt ordet uppoffring på ett elakt sätt?
  • Anonym (xx)
    Mymlan L skrev 2015-06-26 15:46:23 följande:

Men snälla nå'n!

För att jag inte ser barn som en uppoffring så vill jag soc-anmäla de som faktiskt ser barn som en orsak till att de får offra en massa saker?

Herregud, vad ni kan vända saker och ting till något det inte är!

När man läser din text med fem frågetecken efter ordet uppoffring upplevs det som en kraftig överreaktion, ja.
  • Anonym (xx)
    Mymlan L skrev 2015-06-26 17:03:23 följande:

Du kanske skulle läsa rakt upp och ner i stället för att "tolka". Läsa är bra mycket bättre och då blir det rätt.

"Tolka" en text kan man göra när man läser poesi och skönlitteratur.

Inte när det handlar om ren info.

Skärp dig. Du tror att du skriver en fin och rak svenska men du skriver inte så bra som du tror. Då hade du tex inte använt fem frågetecken för så skriver man inte enligt svenska skrivregler. Men du är inte ensam, de flesta skriver dålig svenska på nätforum. Därav tolkningsutrymmet. Du skriver knappast facksvenska så du kan inte påstå att man läser fakta i din text.
  • Anonym (xx)
    Mymlan L skrev 2015-06-26 19:29:18 följande:

Och du har fortfarande inte svarat på varifrån du fått ovanstående info?

Den text jag skriver i tråden är just bara ren information. Det är inte en uppsats, skönlitteratur eller poesi.

Säkert lider du av hjärnspöken, barnlöshet och gud vet vad.Du hakar upp dig på oväsentligheter och gör en höna av en fjäder.

Du ska inte tala om för mig hur man skriver; det valet är helt mitt eget. Här skriver jag precis som jag vill, hur långt från svenska skrivregler det än är. Några utropstecken efter ett ord är det bara idioter som hakar upp sig på.

En facktext är inte samma sak som att skriva fakta i en text. 

Om du är så språkligt hemma som du tror, borde du veta det.

Vill du inte skriva bättre än du gör så är det fritt för tolkningar. Du har inte förstått något av det jag skrivit så du har tydligen även problem att ta till dig skriven text.

Vad var det du ville säga om barnlöshet? Och nåt om allt bagage andra än du har på detta forum.
Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?