Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?
Helt ärligt så förstår jag inte ert tvärsäkra resonemang om att den som inte offrar sin partner till förmån för sina barn är ett monster. Själv har jag otroligt svårt att ens kunna föreställa mig en situation där jag skulle tvingas välja och än mindre kan jag föreställa mig vilket val jag i så fall skulle gjort. Jag har tre barn och jag älskar dem oändligt mycket och jag kan inte tänka mig livet utan dem. Å andra sidan älskar jag deras pappa oändligt mycket också och jag kan inte föreställa mig livet utan honom heller. Om några år kommer mina barn att flytta hemifrån. Då måste jag klara att leva utan dem eftersom de kommer skapa egna familjer och nya liv. Då är min man allt jag har. Jag ser på min svärmor som förlorade sin man för några år sen hur svårt det är när ens livs kärlek bara försvinner. Visst, hon har sina barn kvar men de kan ju aldrig ersätta ens livs kärlek. De finns där men aldrig på samma sätt. Så till skillnad från alla er som är så tvärsäkra på att barnen alltid går först, hur kan ni vara så säkra? Jag kan helt ärligt säga att jag hoppas jag aldrig behöver välja för jag vet inte om jag skulle kunna välja.