Inlägg från: Anonym (trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trött)

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

BioBonus skrev 2015-06-23 15:29:01 följande:

Men ofta här på FL så läser man att tex en kvinna i ett förhållande med en man som har barn sen tidigare ska acceptera att "alltid komma i andra hand. Och jag tror att det är väldigt sällan som om de skribenterna som basunerar ut den "sanningen" menar när man går vilse i skogen, eller har en brödbit kvar på en öde ö, utan just i vardagssituationer. Utan mer att de menar att kvinnans (eller mannens) vardagsbehov ska stå tillbaka för barnen. Alltid.

Och jag håller helt med dig - det är inte att sätta barnets bästa främst. Men det ser nog inte dessa skribenter...

Exakt så! Och om kvinnan inte vill utplåna sig själv för att ta hand om mannens barn är hon enligt FL en egoistisk häxa och får höra "men du visste vad du gav dig in på när du träffade en man med barn".
  • Anonym (trött)
    Nomanisanisland skrev 2015-06-24 10:53:24 följande:
    Herre gud du tar ut dina katter innan sambons barn om det brinner?
    Tycker inte det är konstigt att välja egna husdjur framför andras ungar, att välja djuren före sambon däremot...
  • Anonym (trött)
    Mymlan L skrev 2015-06-25 17:03:30 följande:

Har man någonsin haft existentiella funderingar, förstår man meningen med livet när man fått och fostrat barn. En erfarenhet man inte kan ha om man inte blivit förälder.

Skitsnack, jag har inga barn och mitt liv har väldigt mycket mening.
  • Anonym (trött)
    Anonym (*))) skrev 2015-06-25 19:39:41 följande:

Om man lever i ett förhållande och tycker att partnern är utbytbar, då har man inte en sund relation. Men det är kanske därför så många skiljer sig, de gifter sig med någon random kille som lika gärna kunnat vara någon annan.

Jag känner en mamma som inte offrade sitt liv för sitt barn. Hon valde att överleva för sina andra barn istället.

Ja, på FL har tyvärr många kvinnor den synen på män, att de främst är pengamaskiner eller spermadonatorer som lätt kan bytas ut mot någon annan.
  • Anonym (trött)
    Mymlan L skrev 2015-06-25 21:46:28 följande:

Vad menar du med "skiter sig"?

Att ett förhållande tar slut finns det lika många anledningar till som det finns förhållanden.

Och att barnlösa i förhållande skulle leva lyckligare än de med barn är en sanning med modifikation.

Själv är jag bra mycket gladare ensam med mina barn än i något tidigare förhållande.

Småbarnsföräldrar har högre skilsmässofrekvens än andra par.
Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?