Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

Ess skrev 2015-06-24 13:54:31 följande:
    Det är ju rätt självklart att man inte riskerar sitt eget liv för andras barn, speciellt om man inte står dem nära.
    Tack o lov är världen full av osjälviska personer som tänker totalt motsatt mot vad du gor - de som kan ställa upp med fara for sina egna liv och rädda andra okända både barn och vuxna ur brinnande hus, sjunkna bilar och vad som. Hoppas verkligen det finns bara ett fåtal som dig.
  • Tow2Mater
    Mymlan L skrev 2015-06-26 01:37:29 följande:
    Klart att du inte har problem med något du aldrig upplevt.
    Självklart står barn och föräldrar varandra nära om det är en sund familj.
    Och självklart att det sociala arvet formar människor. Du tycker inte att barnen är det viktigaste i livet - det beror på din egen erfarenhet.
    Läs #176 igen, det står inget om att barnen inte är viktigast. Själv tycker jag sextiotalist har ganska sunda åsikter här.
    Själv står jag mycket nära mina foräldrar, men det är aldrig dem jag skulle vända mig till i kris om jag absolut inte måste. Bland det värsta som finns är väl att ha en partner som ventilerar problem med sina foräldrar!
  • Tow2Mater
    Mymlan L skrev 2015-06-26 02:51:09 följande:
    Där halkade du inte lite väl slarvigt på ett bananskal!
    Det var inte dig jag vände mig till. 
    Jag vet det. #176 är skrivet av den du vände dig till. Läste du ens det inlägget?
  • Tow2Mater
    Mymlan L skrev 2015-06-26 14:13:28 följande:
    Knappast att någon som bantar ser behovet av att lägga om kosten som en uppoffring. Gör man det är det dömt att misslyckas.
    Därfor de flesta misslyckas. Eftersom det är en uppoffring.
  • Tow2Mater
    Mymlan L skrev 2015-06-26 15:14:16 följande:
    Att du har valsat runt med en massa karlar och har barn till höger och vänster har jag aldrig skrivit. Du har hjärnspöken!

Jag bryr mig uppriktigt sagt inte om varför, eller varför inte, folk blir kvar i sina förhållanden.
    Även om jag vore nykär i ett förhållande, skulle mina barn komma i första hand. För mig är de viktigast i världen och de som alltid kommer att få min villkorslösa kärlek.

För de flesta brukar ju nykärheten lägga sig efter en tid, och ersättas av mycket djupare kärlekskänslor som djupnar mer och mer ju längre tid man tillbringar ihop. Efter t ex 20 år tillsammans med en partner kommer ju känslorna att mer befinna sig på liknande djup som den kärlek man har för sina barn, än när man är nykär. Att du jämför nykärhet med kärleken till egna barn låter konstigt?

Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?