Inlägg från: Anonym (Astar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Astar)

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

Mymlan L skrev 2015-06-26 14:45:53 följande:

Jag skrev inte heller att lyckat föräldraskap är att barnen bildar familj. Jag skrev

" Tyvärr ser man inte resultat direkt - det dröjer tills barnen blir stora och har skaffat egna familjer. Då ser man hur väl man lyckades med sitt jobb som förälder."

Det innebär att det är först när barnen bildar familj och får egna barn, som man ser hur de fungerar, om de är lyckliga i sina familjer och om deras barn har det bra.

Det handlar om hur de mår. Och hur deras egna familjemedlemmar mår. Och det beror till största delen på hur barnets förälder, dvs jag, har lyckats som förälder med allt vad det innebär.

Får barnet inga barn, lever singel eller i barnlöst förhållande, hoppas jag att jag har lyckats ge dem allt det de behövt för att ha bra och lyckliga liv. 

Det är verkligen inte mina föräldrars uppfostran eller sätt att vara som gör hur jag lever i min familj. Då hade det blivit fullständigt katastrof! Dock var jag strax över 30 innan jag bildade familj. Så hunnit krisa i många år innan jag landat mer rätt. Men dom har ingenting med hur jag lever nu.
Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?