Inlägg från: Anonym (*))) |Visa alla inlägg
  • Anonym (*)))

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

Mymlan L skrev 2015-06-25 19:21:13 följande:
    50 % procent av alla äktenskap blir dåliga med tiden. Fyra år är en magisk gräns. Klarar man sig igenom fyra hela år, kan man klara betydligt fler år.

De flesta som förr eller senare väljer att leva tillsammans gifter sig.
    Andra bara bryter upp. Av de som enbart är sambos eller särbos, är det betydligt fler än 50 % som avslutar sina förhållanden.

Detta kan vara svårt att begripa när man är 18-30 och tror på drömprinsen.
    Drömprinsar finns inte, bara en föreställning om dem. Prinsessor finns inte heller, utom de som föds till titeln.

Varje mor som älskar sitt barn skulle ge sitt liv för barnet. Svårt att förstå? Nej, inte för den som älskar sitt barn över allt på jorden.
    Om man lever i ett förhållande och tycker att partnern är utbytbar, då har man inte en sund relation. Men det är kanske därför så många skiljer sig, de gifter sig med någon random kille som lika gärna kunnat vara någon annan.

Jag känner en mamma som inte offrade sitt liv för sitt barn. Hon valde att överleva för sina andra barn istället.
  • Anonym (*)))
    Mymlan L skrev 2015-06-25 19:31:32 följande:
    Har du svårt att acceptera att 50 % av alla äktenskap kraschar? Att folk bryter upp och går vidare? Ofta med en känsla av frihet och lycka.
    Har man levt några år VET man att ens partner är utbytbar. Eftersom man har hunnit med några förhållanden. Har man dessutom fått barn, VET man att barnen är det viktigaste i universum. Att de aldrig är utbytbara och att man aldrig skulle komma över om de försvann.
    Läs vad andra i tråden som ÄLSKAR sina barn och som har avslutat några parförhållanden har att säga.

Det finns ingen evig kärlek förutom till barnen. Den eviga kärleken är en illusion som är lätt att ta till i stället för verkligheten.
    Om du anser att partnern är viktigare än ditt barn, ska du inte ha hand om barn.
    Barnen är alltid viktigast. I alla lägen. 
    Men tagga ner, är du snäll.
    Mymlan L skrev 2015-06-25 19:35:58 följande:

Fråga någon som förlorat sitt barn hur hon klarade att leva vidare så ska du få svar. Att förlora ett barn är den största sorg och tragedi en människa kan utsättas för.

Och? Det är inte samma sak som att ens partner är utbytbar. Du drar helt fel slutsatser.
  • Anonym (*)))
    Brumma skrev 2015-06-25 19:25:50 följande:
    Det är väl ingen (jo en) som påstått att de lika gärna lever utan sin partner. Jag älskar min partner högt och vill leva resten av mitt liv med honom. Men jag går inte under om det inte skulle bli så. Jag kan leva utan honom om jag måste. Jag har älskat högt tidigare och blivit lämnad. Jag har även älskat högt och min dåvarande partner dog. Jag överlevde och hittade lyckan igen. Utan mina barn hade jag inte velat gå vidare.
    Utan dina barn, du har alltså mer än ett. Men om ett av barnen dör, hade du inte velat leva vidare för det andra då?

• Anonym (*)))
    sextiotalist skrev 2015-06-25 19:48:00 följande:
    Tack och lov så känner jag inte igen bilden av separationer. Jag lever med min drömprins. Mannen som jag älskar djupt. Han är inte utbytbar. Självklart är inte vår son utbytbar.

Däremot så kommer han lämna boet inom några år. Jag förväntar mig att leva tillsammans med min sambo livet ut, inte med min son.

Kärleken till min son och min sambo ser olika ut, men lika stark.

Jag är säker på att man ser annorlunda på detta när man har en lång kärleksfull relation än när man endast har en kortare relation bakom dig
    Exakt,

Jag är också född på 60-talet och har varit tillsammans med min man i mer än 25 år. Barnen är 20 och 23, om några år är det bara vi, och min man är inte heller utbytbar. Hade jag känt så skulle jag lämnat för länge sedan.
  • Anonym (*)))
    Mymlan L skrev 2015-06-25 19:53:28 följande:
    Vet inte om det var mig du menade?
    Spelar ingen roll; jag är glad att jag slapp ur det förhållandet. Mina barn undrade år innan upplösningen varför vi inte separerade. Nu mår vi mycket bättre utan deras farsa. De som genom separationen vunnit mest i sin utveckling och som den betytt mest för hälsomässigt är barnen.
    De flesta svenskar har nog ett par förhållanden bakom sig innan de gifter sig. De flesta frånskilda söker nog en ny partner förr eller senare. Större delen av samtliga förhållanden avbryts så småningom.

Att förlora någon man älskar genom dödsfall är en helt annan sak. Jag beklagar verkligen din förlust.

Jag skulle inte heller velat gå vidare utan mina barn. Jag skulle inte klara det.
    Om bara ett av dina barn dog, skulle du klara av att gå vidare då?
  • Anonym (*)))
    Mymlan L skrev 2015-06-26 16:28:46 följande:
    Åter igen: Jag har ALDRIG nämnt ordet skjutsa. Det är DU som TROR utan att ha läst.
    SKÄRP DIG!
    Fast det du skrev är ju samma sak, eller hur?

Du har målat in dig i ett hörn, och vet inte hur du ska komma ut. Pinsamt.

• Anonym (*)))
    Mymlan L skrev 2015-06-26 17:20:21 följande:
    Det kanske är så för dig, men knappast för den som är nykär.

Sedan spelar det ingen roll om det är en helt ny eller en 30 år gammal relation; mina barn skulle ändå komma i första hand. 
    I min familj kommer alla på samma plats.

Jag skulle känna mig misslyckad som förälder om mina barn anser att jag ska anpassa hela mitt liv efter dom. Jag försöker uppfostra mina barn till självständiga individer, som kan forma sina egna liv. Inte hålla mamma och pappa i handen alltid.

Min dotter har dejtat en kille som var strax över 20, han tog för givet att hans mamma (ja, hon var ensamstående, av någon konstig anledning) skulle passa upp på honom, och hon gjorde det utan att knota. Han var ju hennes lilla älskling (hennes ord). Behöver jag berätta att dottern drog sig ur förhållandet ganska snabbt? Vuxna människor som inte klippt navelsträngen är oattraktiva, tycker nog de flesta.
  • Anonym (*)))
    Mymlan L skrev 2015-06-26 18:10:00 följande:

Menar du alltså att du tycker man ska strunta i barnen när de blir 18?
    Det finns folk som slänger ut sina 18-åringar i kylan. Säger åt dem att de nu får klara sig själva. Vilket generalsvek!

Nej, hur kunde du få för dig det?

Vad skrev jag som fick dig att fråga det?
  • Anonym (*)))

Det finns folk som slänger ut sina 18-åringar i kylan. Säger åt dem att de nu får klara sig själva. Vilket generalsvek!

• Anonym (*)))
    Mymlan L skrev 2015-06-26 20:57:09 följande:
    Jag verkar i detta forum, åtminstone i denna tråd, vara nästan ensam om att värdera mina barn viktigare än alla andra vuxna. För mig kommer de alltid, hela livet igenom, gå före en vuxen. Jag antar att jag kommer att känna samma sak för barnbarnen, när och om de hinner komma innan jag dör. 
    Denna meningen visar med all tydlighet att du inte förstått vad andra skrivit.

Hade varit kul om du kunde svara på min fråga:

• Anonym (*)))
    Mymlan L skrev 2015-06-26 22:35:20 följande:
    Vore trevligt om det gick att föra en dialog med dig, men det är omöjligt med en som inte vill utan har bestämt sig för att jävlas.
    Du kan alltså inte stå för det du skrivit?

Så förvånande....
  • Anonym (*)))
    Mymlan L skrev 2015-06-26 22:48:06 följande:
    Och så är du där och hackar igen!
    Ge dig!
    Du tror väl inte på allvar att jag blir kränkt av dina taffligheter?
    Hackar?

Jag ville ha en förklaring till det du skrev, men du vill ju inte svara. Om jag då frågar igen, så hackar jag?

Varför skulle du bli kränkt av att folk har andra åsikter än dig?

Du behöver inte svara på detta inlägg, om du inte kan skriva hövligt och utan personangrepp.

Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?