Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?
, inte gammal, men du skrev att din barn snart var utflugna, så jag misstänker att du inte är 25 längre
(så du inte blir alltför sur på mig
)
, inte gammal, men du skrev att din barn snart var utflugna, så jag misstänker att du inte är 25 längre
(så du inte blir alltför sur på mig
)Och jag ser inget negativt med hemmafru heller. Om man kan och vill, gärna för mig.
Mymlan en sak kan vi enas om, vi har olika syn på föräldraskapet.
Jag har sett min roll som förälder att vägleda mitt barn. Det innebär att jag visar honom relationer (för mig innebär det t.ex att man inte rangordnar relationer, inte kärlek heller). Att man inte kan förvänta sig att man kan få allt från en person, så vår grabb kunde leka med ett syskon, mysa och läsa sagor med det andra syskonet ( perfekt då det syskonet behövde den träningen). Göra vissa saker med mig, andra saker med sin pappa..
Lära sig det sociala samspelet..
Däremot har jag aldrig varit hans lekkompis, inte heller så har jag satt honom främst alltid. Han har fått lära sig att allas behov är lika viktiga. Världen kretsar inte kring honom, vi kretsar kring varandra
Det vi också visat honom hur viktigt det är att man vårdar sina relationer. Hur viktigt det är att man som vuxen vårdar sin kärleksrelation. Att vi vuxna finns som en bas i familjen.
Frågetecknen skulle vara en smiley.