Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?
Men vanlig, tyvärr!
Mina vänner ser mig som omtänksam

Återigen tur, eller snarare ett svek, att du inte var inblandad i din sons lek. Jag tror inte du kan vänta dig att han kommer att leka med sina barn.
Att du har haft pojkvän som ersatts av en ny, betyder inte samma sak som att "du har valsat runt med en massa karlar", vilket är ditt eget uttryck för eventuella aktiviteter.
Har du haft ett kraschat/avbrutet förhållande tidigare, så är det ju ett avbrutet förhållande där din nuvarande kommit att ersätta din gamla flamma.
Skäms du över det, eller . . . ?
Det står faktiskt "...din/dina tidigare relationer..." , "...en ny sambo/pojkvän".
Din och en sambo är ental.
Barn leker även med vuxna om de vuxna tillåter det.
Hur kan du då förklara att det är så många förhållanden, med barn inblandade, ofta gemensamma barn, som avbryts?
Jag har varit i skolor där fler än hälften av barnen hade frånskilda föräldrar. Tror du inte dessa föräldrar tänkte som du - att de hade hittat drömprinsen (som för övrigt inte finns).
Förbjuda?
Menar du allvar?
Mymlan en sak kan vi enas om, vi har olika syn på föräldraskapet.
Jag har sett min roll som förälder att vägleda mitt barn. Det innebär att jag visar honom relationer (för mig innebär det t.ex att man inte rangordnar relationer, inte kärlek heller). Att man inte kan förvänta sig att man kan få allt från en person, så vår grabb kunde leka med ett syskon, mysa och läsa sagor med det andra syskonet ( perfekt då det syskonet behövde den träningen). Göra vissa saker med mig, andra saker med sin pappa..
Lära sig det sociala samspelet..
Däremot har jag aldrig varit hans lekkompis, inte heller så har jag satt honom främst alltid. Han har fått lära sig att allas behov är lika viktiga. Världen kretsar inte kring honom, vi kretsar kring varandra
Det vi också visat honom hur viktigt det är att man vårdar sina relationer. Hur viktigt det är att man som vuxen vårdar sin kärleksrelation. Att vi vuxna finns som en bas i familjen.
Spelar det någon roll vad en person skriver när du och många andra med ert bagage inte läser vad som står utan att tro annat än just det som står?
Ni har ju redan bestämt er för att inte lyssna.
För att ni inte gillar min inställning att mina barn är viktigare än en vuxen.
Barn ÄR viktigast. Det är de som ska leva vidare. Det är de som tvingas ta hand om all skit tidigare generationer åstadkommit.
Kärleken till barnen kan aldrig dö. Det kan den dock till andra vuxna - och det gör den bevisligen.
R
Jag menar att om en partner säger att jag måste välja så väljer jag mitt barn utan att blinka. Det är liksom inte ens något att diskutera. På samma vis kommer barnets behov före en partners.
Nej ingen vettig ber någon välja, men nu finns det massor av helt ovettiga människor i världen också och inte bara vettiga....