Inlägg från: Mymlan L |Visa alla inlägg
  • Mymlan L

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

Anonym (xx) skrev 2015-06-26 14:40:33 följande:
    Ja, dina inlägg låter i det närmaste så. Inte mig men de som säger uppoffra och omprioritera.
    Men snälla nå'n!
    För att jag inte ser barn som en uppoffring så vill jag soc-anmäla de som faktiskt ser barn som en orsak till att de får offra en massa saker?
    Herregud, vad ni kan vända saker och ting till något det inte är!
  • Mymlan L
    Ess skrev 2015-06-26 15:44:41 följande:
    När man skriver att man inte tänker skjutsa sin sambo till akuten om han blir sjuk, om det går ut över barnen. Då tolkar jag det som att man har bil, men vägrar använda den för att barnet ska bygga lego eller nåt just då.

Sen förstår jag inte varför man bosätter sig långt utanför stan när man inte har bil. Det är självklart ett personligt val, jag tycker bara att det verkar krångligt.
    Bor själv på landet, men vi har varsin bil för att ens kunna ta oss till jobbet.
    Jag har aldrig skrivit att jag skulle vägra SKJUTSA någon till akuten. 
    Sluta "tolka" en massa som inte finns; läs i stället texten rakt upp och ner så blir det rätt!

Du behöver inte förstå varför man bor på landet utan att ha bil eftersom du själv inte gör det. Det är ett val jag gjort.
    Jag behöver inte redovisa varför här.

Det finns många i staden som har bil, men inte behöver det.
    Det finns många på landet som inte har bil och klarar sig bra ändå. 
  • Mymlan L
    sextiotalist skrev 2015-06-26 15:03:09 följande:
    Du var väldigt snabb själv hitta på saker om mig. Trots att jag varit medlem så pass så länge att de flesta i det här fallet borde veta (om de läst mina svar)
    Jag är en kvinna, 50+, ett barn (myndig i år), ett långt samboförhållande (sedan över 20 år), sambon har två barn sedan tidigare som är omkring 30.
    Du skrev att jag har flera barn, valsat omkring i olika förhållande (och fattar inte ens varifrån du fått detta) så du är rätt bra på att hitta på saker om folk du också
    Visa inlägget där jag skrivit detta!
    Eller erkänn att du hittar på.
  • Mymlan L
    sextiotalist skrev 2015-06-26 15:22:29 följande:
    Ur vad du skrev (inlägg 210)
    "Och visst har din/dina tidigare relationer inte hållit utan ersatts av en ny sambo/pojkvän.
    Varför inte erkänna att pojkvänner du haft har bytts ut mot nya i dina tidigare förhållanden?  Dina tidigare älsklingar är ju en del av statistiken över avbrutna förhållanden".

Du påstår ju att jag har ersatt pojkvänner med varandra och jag har tidiga älsklingar som ska vara statistik över avbrutna förhållande.
    Det senare tolkade jag som barn (eftersom jag kallar de där hemma för stora och lilla älsklingen)

Jag tycker nog att man kan lära sig av de som har långa relationer (och om man ser ur barnperspektiv så är det bra för barnens uppväxt att ha föräldrar som är stabila och älskar varandra och håller ihop)
    Att du har haft pojkvän som ersatts av en ny, betyder inte samma sak som att "du har valsat runt med en massa karlar", vilket är ditt eget uttryck för eventuella aktiviteter.
    Har du haft ett kraschat/avbrutet förhållande tidigare, så är det ju ett avbrutet förhållande där din nuvarande kommit att ersätta din gamla flamma.
    Skäms du över det, eller . . . ?
    Det står faktiskt  "...din/dina tidigare relationer..." ,  "...en ny sambo/pojkvän".
    Din och en sambo är ental.
  • Mymlan L
    Var ser du ordet skjutsa?
    Det är bedrövligt att läsförståelsen är så otroligt dålig.

Mymlan L skrev 2015-06-26 12:55:41 följande:
    Jo, jag skulle ringa ambulans. Och vägrar de komma skulle jag ringa taxi och förklara situationen. Taxichauffören skulle få ta den vuxne till akuten.
    Vore det dag och vi var hemma skulle jag be en granne om hjälp med transport om inte ambulans beviljades. 
    Hade jag ett litet barn som behövde vila, skulle det sova gott i bärsele eller vagn. 

Alla har inte bil eller ens körkort.
    Men de flesta borde ha tillräckligt med fantasi för att kunna tänka ut en passande lösning på ett problem.

Anonym (...) skrev 2015-06-26 16:16:36 följande:
    HÄR skriver du att du inte skulle skjutsa den vuxne till akuten.

Och - det är helt omöjligt att läsa en text utan att tolka den. Läs på lite om kommunikation.

• Mymlan L
    Brumma skrev 2015-06-26 16:25:38 följande:
    Faktum är att du var VÄLDIGT tydlig med att du inte skulle göra det...

om du inte menar vas du skriver - varför skriva det då?
    Åter igen: Jag har ALDRIG nämnt ordet skjutsa. Det är DU som TROR utan att ha läst.
    SKÄRP DIG!
  • Mymlan L
    Anonym (Astar) skrev 2015-06-26 16:03:13 följande:
    Det är verkligen inte mina föräldrars uppfostran eller sätt att vara som gör hur jag lever i min familj. Då hade det blivit fullständigt katastrof! Dock var jag strax över 30 innan jag bildade familj. Så hunnit krisa i många år innan jag landat mer rätt. Men dom har ingenting med hur jag lever nu.
    Dina föräldrar har format dig vare sig du vill det eller ej.

Om du sedan har krisat och arbetat med dig själv för att kunna bygga upp ett annat liv är en annan sak.
  • Mymlan L
    sextiotalist skrev 2015-06-26 15:35:37 följande:
    För mig skulle det vara en mardröm, så illa tycker jag om sådant. Nej, jag hade nog inte ens sett en fotbollsmatch om mitt barn spelat fotboll. Hade han velat spela fotboll så hade jag förklarat det för honom, att han fick gärna spela, men jag kommer inte titta på någon match.
    Jag kan nog säga att jag tycker så illa om det att jag hellre städar offentliga toaletter än tittar på något sådant.
    Tack och lov var vi föräldrar förbjudna att vara med under simundervisningen, passade mig utmärkt, för då handlade jag istället
    Det var då en jäkla tur att han inte hade intresse för fotboll. För honom alltså!
  • Mymlan L
    sextiotalist skrev 2015-06-26 15:47:22 följande:
    Ja och de gjorde sådant som jag ogillade, pedagogiska lekar och sådant. Jag såg min grabb som en familjemedlem, dessutom var (och är) vi två vuxna som delat på detta.
    Återigen tur, eller snarare ett svek, att du inte var inblandad i din sons lek. Jag tror inte du kan vänta dig att han kommer att leka med sina barn.
  • Mymlan L
    Brumma skrev 2015-06-26 16:55:05 följande:
    Helt rätt. Du har aldrig nämnt det med ord. Men du KANSKE borde fundera på hur du skriver saker..
    Du kanske skulle läsa rakt upp och ner i stället för att "tolka". Läsa är bra mycket bättre och då blir det rätt.
    "Tolka" en text kan man göra när man läser poesi och skönlitteratur.
    Inte när det handlar om ren info.
Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?