• 1Familj

Tandsköterska

Hej!

I höst börjar jag läsa till tandsköterska i Södertälje. Undrar om det är fler här som kommit in där?

Undrar också om det finns någon som läser till tandsköterska nu eller nyligen har gjort det som har böcker att sälja? :)

Mvh

• Svar på tråden Tandsköterska
  • tsklena

Så kul att du kommit in på utbildningen. Är verkligen jätte kul att jobba som tsk.
    Jag tog examen för några månader sen och har jobbat sen dess.

Har böcker att sälja som ligger ute på blocket sen några dagar tillbaka. Om du sker på tandsköterska så borde det komma upp. 

• 1Familj
    tsklena skrev 2015-06-23 22:17:32 följande:

Så kul att du kommit in på utbildningen. Är verkligen jätte kul att jobba som tsk.
    Jag tog examen för några månader sen och har jobbat sen dess.

Har böcker att sälja som ligger ute på blocket sen några dagar tillbaka. Om du sker på tandsköterska så borde det komma upp. 

Tack! Vad kul att du känner att du valt rätt! :)
    Jobbar du privat eller inom folktandvården?
    Var pluggade du?

Angående böckerna är jag väldigt intresserad, väntar på aktuell litteraturlista och förhoppningsvis är det samma böcker som du har! :)
  • tsklena

Jag jobbar på folktandvård, kändes rätt för mig eftersom jag ville ha en blandning av patienter mellan vuxna och barn.

Jag studerade i Borås de har även utb i gbg och Uddevalla.

Absolut det är en tjej som för nån dag sen har tingat några av böckerna men får se om dom som blir över kanske är något du behöver.

• 1Familj
    tsklena skrev 2015-06-24 15:15:07 följande:

Jag jobbar på folktandvård, kändes rätt för mig eftersom jag ville ha en blandning av patienter mellan vuxna och barn.

Jag studerade i Borås de har även utb i gbg och Uddevalla.

Absolut det är en tjej som för nån dag sen har tingat några av böckerna men får se om dom som blir över kanske är något du behöver.

Ska bli intressant att få prova på både privat och folktandvård. Okej, jag hör av mig när jag fått listan så får vi se vad som finns kvar! :)

En annan sak jag tänkte fråga dig är hur dina arbetstider ser ut? Är det alltid samma eller har ni något slags schema?
  • tsklena

Jag jobbar med en tdl och hoppar in hos de andra om det behövs. Så jag har samma schema varje vecka. Är något dag som skiljer bara varannan vecka.

• 1Familj
    tsklena skrev 2015-06-25 20:53:47 följande:

Jag jobbar med en tdl och hoppar in hos de andra om det behövs. Så jag har samma schema varje vecka. Är något dag som skiljer bara varannan vecka.

Hej igen!

Har nu fått till mig att den första boken vi behöver är hygien och smittskydd i tandvården, 2:a upplagan med ISBN 91-7205-357-7

Råkar du ha den till salu kanske? :)
Svar på tråden Tandsköterska