Inlägg från: Anonym (tönt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tönt)

Blir galen snart

Jag tror inte att du är arg på din man. För han har ju inte gjort någonting fel. Egentligen tror jag bara att du är arg för att du inte klarar av att hantera verkligheten.

• Anonym (tönt)

Börja meditera. Ett superbra sätt att komma i balans och slippa påverkas av andra på ett negativt sätt hela tiden.

• Anonym (tönt)
    Nice nine skrev 2015-06-23 21:55:47 följande:

[quote=75456786][quote-nick]Anonym (tönt) skrev 2015-06-23 21:24:20 följande:[/quote-nick]Börja meditera. Ett superbra sätt att komma i balans och slippa påverkas av andra på ett negativt sätt hela tiden.[/qu Gud om jag hade det tålamodetatt kunna sitta still så skulle det vara fantastiskt har försökt ett par gånger och visst är det avslappnande men hjärnan bara vandrar iväg och kan inte alls koncentrera mig på själva meditationen vilken är tråkigt

Det är en träningssak. Du kan inte förvänta dig resultat efter några gånger utan det kommer sakta men säkert om du anstränger dig.
  • Anonym (tönt)
    Nice nine skrev 2015-06-24 05:42:44 följande:

Vill bara förklara lite mer om detta och det är inte så att jag är så här varje dag inte alls...utan det blir när jag känner mig kränkt och nedtryckt helt enkelt som jag kan reagera på detta sätt då har jag hållit irritationen i några dagar vilket sen resulterar i en ilska som bara exploderar....då blir jag så arg att det blir bråk och ibland fysiskt absolut skämms jag efter men det är nåt jag måste jobba på....tack

Du skäms inte alls. För om du skulle göra det på riktigt skulle du sluta.
  • Anonym (tönt)
    Anonym (sjuk) skrev 2015-06-24 13:30:14 följande:

Lämna din stackars man så han kan hitta nån trevlig kvinna ist för en rabiat misshandlande hagga. Sök hjälp, ditt beteende är inte okej alls.

Ts har redan fått hjälp. Det är inte det som är problemet. Problemet är att det inte går att bota varken adhd eller antisocial personlighetsstörning. Antisocial personlighetsstörning går i princip inte ens att symptomlindra med medicinering.

Den enda som kan hjälpa ts är därmed ts själv. Jag är dock skeptiskt till att ts är tillräckligt motiverad till förändring. Hon lär istället fortsätta banka skiten ur sin man och vara sitt liv missnöjd över sitt liv.

För mannen finns det större hopp om förändring. Man får hoppas att han tar sig själv i kragen och lämnar ts.
  • Anonym (tönt)
    Nice nine skrev 2015-06-24 17:21:22 följande:

Jag förstår vad du menar...det är inte så att jag slås hela tiden det är bara ibland det händer då är det efter mkt provokation som gör att jag kan bli så arg och aggressiv....visst kan jag bli arg ute men jag använder inte alltid våld det kmr bara ibland då måste det mkt till

Låt oss strunta i terapin eftersom de egentligen inte kan hjälpa dig. All eventuell förändring måste komma inifrån dig själv.

Första frågan är - varför vill du förändras? Gör en lista på negativa och positiva konsekvenser både kort- och långsiktigt för både alternativ 1) att inte slå andra människor (särskilt din man) och alternativ 2) att slå andra (din man).

Försök bena ut för dig själv om du ens har några inre incitament för att sluta bruka våld.
  • Anonym (tönt)
    Nice nine skrev 2015-06-24 20:12:11 följande:

Jag tror vårt äktenskap är så dysfunktionell som kan bli igentligen det är alltid nåt som händer...jag kan inte beskriva vad det är ...som nu pratar vi inte ens med varandra hur sjuk som helst igentligen och jag har så många gånger tänkt på skilsmässa men gud jag vet inte...han kan inte behandla mig som en person som har svårigheter utan han tror han kan behandla mig som nån utan svårigheter vilket är lite konstigt....jag mår väl inte så bra utav detta äktenskap igentligen om jag ska vara ärlig... kanske därför jag får såna utbrott har ingen aning och är så otrolig dålig med känslor blir bara Så frustrerad av det hela...det är så mkt som snirrar om jag ens skulle försöka berätta skulle ta några sidor...får se vad som händer jag ger upp tror jag

Det är självklart ingen mår bra i en dysfunktionell relation. Ibland mår man faktiskt bättre i det långa loppet av att bryta upp.

Du har ett ansvar för dig själv. Ingen kan få dig må bra eller göra dig lycklig förutom du själv. Den insikten måste slå dig som en sten för att du ska bli motiverad till att förändra på dig. Som det är nu gör du dig till en slav i din sambos händer när du felaktligen tror att han kan göra dig nöjd. Bli stark i dig själv istället. Livet blir mycket enklare av det.

Gör slut och skaffa dig en riktigt duktig terapeut. Tror du kan lyckas med terapin bäst om du lever på egen hand utan yttre distraktionsmoment. Det är en lång väg att vandra för dig men jag tror att du kan lyckas om du ger dig fan på det och tar hjälp av någon som är riktigt kompetent.
  • Anonym (tönt)
    Nice nine skrev 2015-06-24 23:12:59 följande:

Jo jag vet men han är absolut inte ett offer heller

Nähä. Och varför inte det?
  • Anonym (tönt)
    Nice nine skrev 2015-06-25 20:17:14 följande:

Fy fan han är sån jävla skit stövel...så jävla ego att det är inte sant jag tror jag smäller av....herregud hur jävla dum kan man va igentligen??? Usch jag mår illa bara jag tittar på han hatar verkligen han hans sanna jag kommer fram nu och det är fan inte vackert måste jag säga sån äcklig jävel tror jag hållet på bli störd....hur kan en människa bara tänka på sig själv det fattar jag inte...neee jag håller på att spy klarar värkligen inte av mer av denna person längre så självisk kan man fan inte vara seriöst...allt handlar bara bara om han och ingen annan för ingen annan existerar i hans jävla värld tydligen så länge han mår bra och han får prata ut om sitt så är han nöjd!!!! Jag som trodde att jag va CP i huvudet helvete heller....det va han hela tiden men nu vet jag sanningen iaf...oj oj oj

Har han några positiva egenskaper? Åtminstone ibland?

Problemet KAN ju vara att ni båda har problem. Men ni borde separera i vilket fall. Båda verkar ju må dåligt i relationen.
  • Anonym (tönt)
    Nice nine skrev 2015-06-26 12:50:45 följande:

Jag vet att man kan gå till rätten och få det gjort men jag skulle helst vilja göra det enklare om det går

Du behöver inte skilja dig om du inte vill. Det räcker om du separerar. Resultatet blir också bättre.

Det enda du behöver göra är att antingen sparka ut din man eller flytta ut själv.
  • Anonym (tönt)
    Nice nine skrev 2015-06-26 10:50:00 följande:

Jo självklart finns det bra stunder i vår relation men för det mesta värkar det bara va mkt drama

Men skyll dig själv då om du stannar kvar.
Svar på tråden Blir galen snart