• gruvan

När ägglossning efter missfall

Hej.

Jag har precis fått missfall i v 7 och vi vill få ett plus så snart som möjligt igen. Missfallet startade troligtvis redan i v 4-5 då jag började få bruna flytningar som jag sedan hade varje dag fram till i lördags då det kom färskt blod. Sedan i söndags har blödningen minskat mer och mer och på vul i dag kunde läkaren se att det inte var mycket kvar.

Nu undrar jag hur lång tid det tar för ägglossningen att komma igång? Och hur länge man har kvar hcg i kroppen så gravtesten visar positivt? Ska ta ett test i morgon och se om det är svagare än när jag testade senast, vilket var förra måndagen innan det färska blodet kom.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden När ägglossning efter missfall
  • nenwood

Det är nog individuellt men då jag fick missfall sa läkaren som gjorde vul att jag nog skulle få ägglossning ungefär som om missfallet var en mens. Jag tror ägglossningen kom en vecka senare än så dock men jag plussade direkt efter missfallet, min dotter är 2 år nu ???? håller tummarna för dig!

• gruvan

Tack för ditt svar! Jag blödde i 9 dagar och 1 vecka efter det slutade blöda visade gravtestet negativt. Det var i måndags och i onsdags började jag blöda igen så det lär ju vara första "normala" mensen. Skönt att kroppen är på banan igen även om jag hoppades på att bli gravid direkt. Nu kör jag iaf med äl-test och hoppas det tar sig nästa gång!

Svar på tråden När ägglossning efter missfall