• Rixa

Vems är problemet?

Mrs Okänd skrev 2015-06-24 13:38:10 följande:

Håller inte riktigt med dig där. Jag tror att man kan styra lite mer över sin sexlust än vad man tror. Det är ju samma sak med hur det är med motion. Ibland behövs det lite extra motivation för att komma igång, kan vara samma sak med sexet. En del tycker säkert att man inte ska ha sex om man inte har lusten från början men då väljer man ju att inte ha ett aktivt sexliv, precis som man kan välja att inte ha ett aktivt liv. Är man trött och stressad är det enklare att lägga sig på soffan, trots att man vet att mår bättre av både sex och motion.
    Håller med dig. Sen tycker jag själva frågeställningen är ganska enkel. Vem äger problemet? Vad är problemet? 

Det är så klart olika beroende på vem som lyfter frågan och upplever ett problem. Är det den med mycket sexlust så äger den problemet. Den kan beskriva sitt problem och vilka konsekvenser det får om inte problemet kan lösas. Då är det upp till mottagaren att se över vad denna kan göra för att undanröja problemet. Kan denna inte göra något så blir det konsekvenser. Eller finna en lösning som alla inblandade är ok med innan konsekvenserna uppstår. 

Och vice versa om det är den med litet sexbehov som upplever problem. 

Svårare än så tycker inte jag det är.
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
Svar på tråden Vems är problemet?