• Tom Araya

Vems är problemet?

Anonym (Ja) skrev 2015-06-25 06:24:35 följande:

I mina ögon är det den med högre sexlust som har problemet. Det är ju de som vill ha mer. 

Kan ju ta ett lätt exempel: För vem är det ett problem när man inte har råd att köpa cigaretter: för den som vill röka eller den som inte röker?

Inget konstigt alls.

Jag tycker det är konstigare på familjeliv att man ofta ser i dessa trådar hur de vill höja sexlusten hos den med lägre sexlust. Det är ju inte den personen som har problem, mer än möjligtvis en jobbig partner som gör det till dennes problem. Helt fel, i mina ögon.

Vad får dig att vilja dela ditt liv med andra, istället för att vara nöjd med att bara leva?
  • Tom Araya

Om man bortser från just detaljen sex och lust så måste väl ändå partners som vill leva ihop med kärlek och lycka se det som ett problem när något saknas, även om det bara är den ena parten som upplever just det som viktigt. Man tänker väl på sin partners välmående om det finns kärlek och vilja att leva ihop!?

• Tom Araya
    Anonym (Q) skrev 2015-06-26 00:23:36 följande:
    Kroppslig närhet däremot skulle jag nog inte klara mig utan. Då kan det förstås bli besvikelse/irritation om den andre - som många män gör(?) sätter likhetstecken mellan kroppskontakt och sex.
    Hur många gånger har man inte hört om hur kroppslig närhet upplevs som sexuella inviter, inte minst från kvinnor som saknar lust och då inte är välkommet.
    Jag tror inte för en sekund att det är typiskt just för män att sätta likhetstecken mellan kroppskontakt och sex. Däremot kan man tappa lusten till kroppskontakt med någon som nekar en sex, vilket inte är märkligare än att tappa lusten till sex.
  • Tom Araya
    Anonym (Ja) skrev 2015-06-26 07:24:11 följande:
    Jag lever själv och är nöjd med det. Förstår inte riktigt din fråga.
    Då får du väl tänka dig in i ett liv med partner, för annars lär ju inte problemet finnas.
  • Tom Araya

Att vilja ha olika innehåll och olika mycket i ett förhållande har jag svårt att se som den enskilde partnerns problem, utan snarare ett relationsproblem för båda.
Svar på tråden Vems är problemet?