• Snusann

Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?

Hoppar in här. Har 9 missfall i bagaget, 8 stycken de senaste 3 åren. Har en son på fem år. Har testat trombyl samt innohep, deltagit i en studie med mer omsorg men inget har funkat. Nu hoppas jag att få prednisolon utskrivet då jag anar att jag kanske har ett överaktivt immunförsvar som inte gillar mina foster. Har gjort utredningar men de hittar ingenting på mig eller sambon. Har lätt för att bli gravida vilket är tacksamt med jobbigt med missfall gång på gång.

Jag tycker mig se ett streck SarahJ, jag hade absolut tolkat det som plus. Nu är jag dock inte testoman som många är utan tar ett och sen är det bra. Men jag har använt samma sorts test som detta.

SarahJ skrev 2015-08-16 05:17:34 följande:

Ser ni det jag ser?!

Mensen ska komma nu i dagarna. Har lite oregelbunden så jag vet inte riktigt när. Tänkte ta först på tisdag men jag kunde inte hålla mig.

Vågarinte tro på det än då det kan vara spökstreck... ska köpa ett digitalt imorgon och ta på tisdag så får jag se.

Hur går det för er andra? ?

• Snusann
    Frajda80 skrev 2015-09-01 10:38:11 följande:

Hej alla,

jag hoppar in här då vi på riktigt försöker igen. En sammanfattning kommer här:

Började försöka 2009

Ett utomkveds med akut operation

En akut operation på grund av en cysta som spräcktes I magen

Endometrios

6 MF

Sen fick vi barn via IVF 2014

1 MF på hösten 2014

Det har gjorts en MF-utredning men de hittade inget fel.

Nu försöker vi igen och kanske köper vi en IVF till våren.

Åh så mycket trist! Tänk att vi är så många par som får kämpa så mycket.

Varför tror ni att det funkade med IVF? Jag har 9 mssfall bakom mig och har börjat funderar på IVF men undrar om och varför det skulle funka?!
  • Snusann
    Frajda80 skrev 2015-09-02 06:56:06 följande:

Ett av våra missfall kom efter ett FET (när man återför ett redan fryst, men upptinat embryo).

Annars tror jag att det fungerar för man får medicine som sak göra att embryo trivs mer I livmodern och jag tror att det I combination med att återställa alla hormone osv hjälpte oss.

Jag vill göra IVF I host men mannen vill vänta så vi är lite osäkra. Vi bygger nämligen hus och sist jag var gravid fick jag ligga på sjukhus från vecka 24 då knodden riskerade att komma ut på grund av för kort livmoderstapp.

Låter ju bra. Hur gör man för att återställa alla hormoner? Det låter väldigt intressant... Medicin? Kost?
Svar på tråden Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?