• Frajda80

Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?

Hej alla,

jag hoppar in här då vi på riktigt försöker igen. En sammanfattning kommer här:
    Började försöka 2009
    Ett utomkveds med akut operation
    En akut operation på grund av en cysta som spräcktes I magen
    Endometrios
    6 MF
    Sen fick vi barn via IVF 2014
    1 MF på hösten 2014

Det har gjorts en MF-utredning men de hittade inget fel.

Nu försöker vi igen och kanske köper vi en IVF till våren.

• Frajda80

Ett av våra missfall kom efter ett FET (när man återför ett redan fryst, men upptinat embryo).

Annars tror jag att det fungerar för man får medicine som sak göra att embryo trivs mer I livmodern och jag tror att det I combination med att återställa alla hormone osv hjälpte oss.

Jag vill göra IVF I host men mannen vill vänta så vi är lite osäkra. Vi bygger nämligen hus och sist jag var gravid fick jag ligga på sjukhus från vecka 24 då knodden riskerade att komma ut på grund av för kort livmoderstapp.

• Frajda80
    Snusann skrev 2015-09-02 22:55:14 följande:
    Låter ju bra. Hur gör man för att återställa alla hormoner? Det låter väldigt intressant... Medicin? Kost?
    Japp det kan man med medicin. Först tar man en sprej som gör att man kliver in I klimakteriet och sen boostar man kroppen med hormone för att bli extra fertil så att saga.

En rätt så jobbig genomgång.
Svar på tråden Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?