Inlägg från: Romantik |Visa alla inlägg
  • Romantik

Carlanderska mvc VS Mölndals/krokslätts MVC?

Tredje tråden på två dagar nu, förlåt för spammet...

ska skrivas in på Mölndals barnmorskemottagning den 9 juli. Har nu börjat fundera på om Carlanderska är värt de dyra pengarna? Barnmorskegruppen hade inga tider förrän i mitten på augusti och det kändes lite väl sent.

Så, är det några som har erfarenhet av carlanderska mvc? Tacksam för alla svar jag kan få!

• Svar på tråden Carlanderska mvc VS Mölndals/krokslätts MVC?
  • Romantik
    Sserena86 skrev 2015-06-24 11:18:57 följande:
    Jag valde barnmorskegruppen denna gången eftersom jag inte var nöjd med Krokslätt i min förra graviditet, synd att de inte hade några tider.. Tror dock inte att jag hade valt att betala för mvc, vet inte vad man får för nått extra där, borde vara samma vård oavsett? Men om du bor i Mölndal så kan jag tipsa om Lindome! Alla som går där verkar supernöjda och det är inte så himla mycket längre dit..
    Barnmorskegruppen hade inte tid förrän i augusti, men funderar på att gå till krokslätt men ändå boka en tid på BMG - så jag kan byta. Borde ju gå?

Lindome är, i alla fall nu under sommaren, ihopkopplad med mölndal och de är på samma ställe...:/
  • Romantik
    attid89 skrev 2015-06-24 12:40:56 följande:

Jag funderar själv på att byta över till carlanderska. Var där på ett privat ultraljud. Dom är sjukt trevliga och lätta att ha att göra med! :)

Har du gått i Mölndal innan? Missnöjd? :/ känner mig så utlämnad på ngt sätt. Vill ha någon som är mjuk och lyhörd, men samtidigt inte behandlar en som mindre vetande. Som inte förskönar det hela utan säger som det ÄR (smärta och sånt där...).

Igår när jag fick min tid, hade pratat med dem dagen innan och blivit lovad en tid nästa vecka om jag ringde innan 12, men kom inte fram trots att jag ringde innan 12...då fick jag dagen efter till svar att "vi försöker med skohorn och vaselin för att få in alla, det är faktiskt semestertider och du är frisk, det är INTE sent om två veckor, och den tiden du skulle få var ändå borta innan 12" trots att jag antog det ENDAST för att hon dagen innan SAGT att det var sent om två veckor... oj vad långt det blev, behövde tydligen få ur mig det...

Tacksam för alla små rader ni orkar skriva om antingen Mölndal eller Carlanderska...eller ngt annat ställe....
  • Romantik
    kindofnothing skrev 2015-07-05 11:35:54 följande:

Hej! Grattis till plusset!

Jag har varit på första mötet i Krokslätt o även gjort VUL där då vi inte visste vecka. Har fått en väldigt bra start iaf. Trevlig bm o bra bemötande. Kändes lugn o trygg. Läkaren som gjorde ul va bra men hade gärna fått förklara lite mer vad som syntes o så. Hon frågade iofs flera ggr om jag hade nån fråga men jag var nog för fascinerad av att se den lille att jag inte hade några förrän flera timmar senare.

Åh, känns bra att höra:)!!
    Vi var på tidigt UL på Carlanderska där det visade sig att vi var typ hälften av tiden vi trodde (jag har ju superregeöbunden mens så hade såklart räknat efter den)...ska tillbaka till Carlanderska om 2,5 vecka och hoppas innerligt att vi får se en liten där inne. Hoppet skiftar för har haft bruna flytningar jättemycket i över en vecka, och en vanlig blödning...allt känns osäkert , trots att gravtesten ligger stadigt på "gravid 3+" och bm säger det är positivt att veckorna inte går ner...

men går det bra ska vi på inskrivning den 4 augusti. Hoppas så!

Gud vad långt det blev, behövde tydligen skriva av mig lite...????????
  • Romantik

De sista frågetecknen var småskamsna rodnande smileys som appen tydligen inte klarade av :P

Svar på tråden Carlanderska mvc VS Mölndals/krokslätts MVC?