Klarar inte av min utbildning
Jag har alltid haft en dröm om att bli veterinär, och för 4 år sedan bestämde jag mig för att satsa - sökte in på en utbildning utomlands och kom in. De första två åren gick bra, klarade tentor och trivdes bra. I slutet av andra året började jag hamna efter, och sen dess har jag aldrig lyckats komma ikapp riktigt. Efter varje tentaperiod har jag haft tentor kvar. Jag har hela tiden tänkt att det löser sig, jag kommer komma ikapp bara jag bestämmer mig. I våras blev jag väldigt utmattad och gick in i en depression. Jag har inte klarat av att slutföra någonting den här tentaperioden, och har nu 7 tentor efter mig. Ett par av dem är små, men det är ju väldigt mycket ändå. Jag vet att det hade varit smartare att ta ett sabbatsår när jag kände att allt började gå åt skogen, men jag ville inte hamna i en annan klass, och jag var väl rädd att jag inte skulle orka komma tillbaka. Så jag fortsatte. Och nu vet jag inte vad jag ska göra. Det känns som att det är kört och att det är bättre att jag bara hoppar av, men det känns så hemskt att jag i så fall har slösat så mycket pengar. Mina föräldrar har hjälpt till en hel del ekonomiskt, och de säger att jag inte ska bekymra mig för pengarna, men det känns ju liksom vansinnigt att slänga bort allt det...Jag önskar jag bara kunde bestämma mig för att det ska gå, men jag kan verkligen inte hitta den motivationen nu. Är jag bara djupt deprimerad och behöver ta en paus, eller borde jag söka mig till något annat? Jag har börjat tveka på om den här utbildningen är helt rätt för mig. Jag har ett enormt djurintresse men vet inte om jag är tillräckligt intresserad av det medicinska. Så kanske jag känner just nu för att situationen är som den är, men det skulle ju kännas dumt att fortsätta om det inte är det här jag vill trots allt. Hjälp,någon?