• Riktigragger

TENS mot foglossning?!

Ni som haft och använt tens mot foglossning, vad tycker ni om den?

Jag tycker inte att den hjälper något.. Har lika ont när jag har den på mig och efteråt är det som att smärtan blir ännu mer intensiv. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden TENS mot foglossning?!
  • Tokfrans

jag testade den, och de va verkligen inget för mig. Hjälpte inte ett smack :P
    Ända som funka va sängläge ^^

• Vokalissan

Älskade det! Hade på hög frekvens hela dagarna. Underbart! Gjorde att jag kunde röra mig lite iaf när jag var tvungen. Annars var sängläge det som hjälpte.

• Riktigragger
    Tokfrans skrev 2015-06-24 13:16:29 följande:

jag testade den, och de va verkligen inget för mig. Hjälpte inte ett smack :P

Ända som funka va sängläge ^^

Då är vi i samma läge.. Blev du sjukskriven? Eller fick du annat som hjälpte?
  • Fritjof88

Upplevde inte att den tog bort någon smärta, men tyckte att det var ganska skönt ändå. Var lite avledande.

• Tokfrans
    Riktigragger skrev 2015-06-24 13:32:54 följande:
    Då är vi i samma läge.. Blev du sjukskriven? Eller fick du annat som hjälpte?
    vart sjukskriven 100%, först 50% men bytte läkare och fick 100.
    ja testa akupunktur med, men de gjorde ingen skillnad där heller.
  • Riktigragger

Verkar som det är ganska individuellt hur allt fungerar. Ska få träffa min bm och läkare på måndag för ev. förlängning av sjukskrivning. Körde tens idag på eftermiddagen men fick mer ont så har sovit nu i några timmar i soffan.. Sidoläge och kuddar mellan benen och bakom ryggen.. Förstår inte hur jag ska kunna jobba om de inte sjukskriver mig.. Bara tanken får mig stressad.

• Anonym (två barn)

Med första barnet funkade det rätt bra, med andra barnet inte alls, men i gengäld fungerade ingenting då. Var sjukskriven del/heltid med båda barnen.

Svar på tråden TENS mot foglossning?!