Inlägg från: Anonym (LOL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LOL)

När får killar bli påpassade?

Anonym (Killen) skrev 2015-06-26 11:38:34 följande:

Det spelar ingen roll vilka mansproblem det handlar om. Men att tro att det inte skulle finnas problem där män känner sig felbehandlade och kvinnor har fördel det är ju osannolikt.

Jag vill inte lista några problem för då kommer det alltid gå in i en diskussion om själva problemen i sig. Det blir alltid fokus på debatt kring problemen i sig istället för vad jag vill sätta fokus på = sättet man vill uppnå jämställdhet. 

Här är ju ett ypperligt tillfälle där du tar på dig rollen som offer (gäller de flesta av dina inlägg, men detta är ett bra exempel).

Du gnäller om att mäns problem inte tas på allvar, att män blir orättvist behandlade, men du vill ändå inte ge exempel (har du inga?). Hur ska vi kunna diskutera om vi inte vet vad som är problemet?

Du har inga problem att få folk att tycka synd om dig, hela din TS andas självömkan. Du lyckas jättebra med att framställa dig som ett offer.

Varför gör du inte som kvinnorna, tar saken  egna händer och kämpar för det du tror på? Eller ska vi kvinnor göra det också?
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Killen) skrev 2015-06-27 12:42:06 följande:
    Oftast vill man gå över till att diskutera enskilda problem för att det är lättare att slå ner problem och argumentera för att det är inte ett problem eller se hur mycket värre vi har det här istället. Jag har försökt i andra trådar tidigare att ta upp enskilda problem, men det slutar alltid i att folk vill att jag ska ta upp det för att lättare kunna argumentera emot. 

Därför ser jag inte nyttan i att definiera problem när det inte är problemen i sig jag diskuterar utan sättet vi löser problem i samhället för kvinnor och för män. 

Om jag skulle definiera ett enskilt problem så misstänker jag fokus direkt skulle skiftas och man skulle börja diskutera själva problemet i sig om det var ett bra problem, något som verkligen behövde lösas, om kvinnor har det värre osv. 
    Varför gör du inte som kvinnorna, tar saken  egna händer och kämpar för det du tror på? Eller ska vi kvinnor göra det också?

Denna fråga passade du på...

Ja, så länge du inte kan beskriva dina problem bättre, så är det svårt att hjälpa dig.

Sedan säger du emot dig själv. Du vill att män också ska få vara offer (vem fan vill vara ett offer? men det är en annan fråga, men nog så intressant), samtidigt gnäller du över att det är kvinnorna som har det bäst. Så vem är offer enligt dig? Inte männen, enligt dig, och inte kvinnorna, enligt dig.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Killen) skrev 2015-06-27 13:08:33 följande:
    Jodå. Jag jobbar för vad jag tror på. 
    Men det jag reagerar på är när man får skit som man för att kvinnor inte är jämställa och förväntas att fixa det som man åt kvinnor. 

Men när det blir åt andra hållet då ska man som man också fixa det åt en själv.

Vill bara se rättvisa. Antingen så hjälper båda könen varandra att nå ett bra samhälle, eller så får vart och ett kön stå för sina egna saker. Inte som det ofta förespråkas att mannen ska fixa både sina egna problem och fixa till så att kvinnorna får det bättre. Det blir inte rättvist. 

Personligen gillar jag det första alternativet där alla hjälps åt och hjälper båda könen och då på riktigt hjälpa båda könen.
    Du anser alltså att det är männen som kämpat för kvinnors rättigheter i Sverige?

Bara för att man riktar hjälpen mot ett av könen, så betyder ju inte det att det är bara det könet som tjänar på det. Det är det som är ditt problem. Du ser bara den som får hjälp.

Om nu ett problem är att många läkemedel endast testas på män, hur ska man lösa det då? Utan att männen blir kränkta och känner sig åtsidosatta?
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Killen) skrev 2015-06-27 13:54:37 följande:
    Nej jag skrev ingenstans att det är männen som kämpat för kvinnornas rättigheter. 

Jag skrev att jag tycker att kvinnorna vill att männen ska ändra sig och lösa kvinnornas problem. Ganska ofta man ser att männen blir beskyllda för det ena och det andra och man vill att männen ska ändra sig. Ok, med mig om det får ske åt båda hållen. 

Men det verkar ok att beskylla männen och vilja att de ska ändra sig men man får inte beskylla kvinnor och be dem ändra sig inom andra områden. Då är det männen som i alla fall ska föra något själva. 

Vart är rättvisan i det? Det verkar ju inte rättvist alls. 

Båda kan visst tjäna på att bara ge riktad hjälp. Men det kommer inte lösa hela problemet. Det kommer aldrig nå hela vägen fram. För om du har fixat alla kvinnornas problem så kan det fortfarande finnas mansproblem som kvinnorna inte ser som ett problem. Dessa kommer då aldrig bli fixade om man inte tittar på något från båda håll. 

För mig är det obegripligt om man ska lösa något med två parter att inte båda parterna sitter vid samma bord och löser frågan utan det är den ena parten som har ensamrätt i att definiera alla problem och hur de ska lösas. Har aldrig sett ett sådant sett lösa något på långsikt. 
    Ge exempel på områden där män ska ändra sig?

Jag tycker kvinnor får råd att ändra sig hela tiden. Bara i denna tråd så kommer det ju fram att kvinnor får lägre lön för att de är dåliga på att löneförhandla. Alltså ska kvinnor ändra sig, och då får de högre lön. kvinnor ska inte bete sig på ett visst sätt, då slipper de bli våldtagna.

Sedan tycks du tro att det är kvinnor som ändrar saker och ting i samhället. I Sverige är det både män och kvinnor som bestämmer i riksdagen. Likaså i företag och kommuner. Var sitter kvinnor själv och tar beslut som missgynnar män?

Hade varit kul om du faktiskt kom med ordentliga svar, och inte bara svepande inlägg om hur orättvist du tycker allt är. Du kan ju inte ens komma med exempel på vad som är orättvist, för då är du rädd att du inte kan försvara dig.

Om nu ett problem är att många läkemedel endast testas på män, hur ska man lösa det då? Utan att männen blir kränkta och känner sig åtsidosatta?

Så om kvinnor vill ha samma rättigheter som män, så uppfattar du det som att män ska minska sina rättigheter eller ändra på sig? Tror du inte att rättigheterna räcker åt alla?
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Killen) skrev 2015-06-28 10:48:32 följande:

Det jag försökt förklara rätt kort och koncist är att det ska vara lika mellan könen. Sätter man krav på män så får man sätta krav på kvinnor också. 

Nätet kryllar av inlägg såsom:

"Om du hade läst på bättre så hade du insett att alla män är våldtäktsmän.
    Om du hade läst på bättre så hade du insett att kvinnor kan aldrig skuldbeläggas."

"För män kan aldrig vara offer, kvinnor aldrig förövare,"

"?Jag gillar att det är tabu att slå tjejer? (men inte tvärtom?)

osv.

Detta är någons åsikter. Och du förstår nog lika bra som de flesta andra att detta är extrema åsikter, inte åsikter som delas av samhället i stort. När det gäller åsikter kan det aldrig bli lika, folk kommer alltid att ha en massa avvikande åsikter om olika saker.

Jag trodde du menade att män och kvinnor skulle vara lika inför lagen, ha samma rättigheter när det gäller sjukvård, samma lön för samma arbete osv.

Och för din upplysning så kan jag berätta att nätet även kryllar av inlägg som talar om att alla kvinnor är horor som borde våldtas.

• Anonym (LOL)
    Anonym (Killen) skrev 2015-06-28 16:45:06 följande:

Det finns tonvis med event där feminister försöker stoppa män från att diskutera sina problem. 

Tyvärr har jag inte tid och ägna timmar åt att bara hitta en länk till just det specifika eventet. Men ramlar jag över det och kommer ihåg så kan jag alltid posta här. Du vet lika väl som jag att feminister skämmer ut sig på många sätt och vis och inte tillåter män jobba för mansfrågor. 

Du ville ju att män skulle få vara offer.

Nu får ju män vara offer. De kallar till ett möte, och kvinnor demonstrerar mot dom.  Det är synd om männen. De är offer.

Sedan är det ju laglig rätt att demonstrera. Det betyder ju inte att männen inte får ha sitt möte. De kan ändå ha sitt möte och diskutera vad de vill.
  • Anonym (LOL)
    Konservativ skrev 2015-06-29 07:56:27 följande:
    Är du klok eller? Du tycker alltså detta är bra? Men det visar var de manshatande feministerna står.
    Valde du att missförstå med flit eller fattade du inte?
Svar på tråden När får killar bli påpassade?