Anonym (Killen) skrev 2015-06-27 13:54:37 följande:
Nej jag skrev ingenstans att det är männen som kämpat för kvinnornas rättigheter.
Jag skrev att jag tycker att kvinnorna vill att männen ska ändra sig och lösa kvinnornas problem. Ganska ofta man ser att männen blir beskyllda för det ena och det andra och man vill att männen ska ändra sig. Ok, med mig om det får ske åt båda hållen.
Men det verkar ok att beskylla männen och vilja att de ska ändra sig men man får inte beskylla kvinnor och be dem ändra sig inom andra områden. Då är det männen som i alla fall ska föra något själva.
Vart är rättvisan i det? Det verkar ju inte rättvist alls.
Båda kan visst tjäna på att bara ge riktad hjälp. Men det kommer inte lösa hela problemet. Det kommer aldrig nå hela vägen fram. För om du har fixat alla kvinnornas problem så kan det fortfarande finnas mansproblem som kvinnorna inte ser som ett problem. Dessa kommer då aldrig bli fixade om man inte tittar på något från båda håll.
För mig är det obegripligt om man ska lösa något med två parter att inte båda parterna sitter vid samma bord och löser frågan utan det är den ena parten som har ensamrätt i att definiera alla problem och hur de ska lösas. Har aldrig sett ett sådant sett lösa något på långsikt.
Ge exempel på områden där män ska ändra sig?
Jag tycker kvinnor får råd att ändra sig hela tiden. Bara i denna tråd så kommer det ju fram att kvinnor får lägre lön för att de är dåliga på att löneförhandla. Alltså ska kvinnor ändra sig, och då får de högre lön. kvinnor ska inte bete sig på ett visst sätt, då slipper de bli våldtagna.
Sedan tycks du tro att det är kvinnor som ändrar saker och ting i samhället. I Sverige är det både män och kvinnor som bestämmer i riksdagen. Likaså i företag och kommuner. Var sitter kvinnor själv och tar beslut som missgynnar män?
Hade varit kul om du faktiskt kom med ordentliga svar, och inte bara svepande inlägg om hur orättvist du tycker allt är. Du kan ju inte ens komma med exempel på vad som är orättvist, för då är du rädd att du inte kan försvara dig.
Om nu ett problem är att många läkemedel endast testas på män, hur ska man lösa det då? Utan att männen blir kränkta och känner sig åtsidosatta?
Så om kvinnor vill ha samma rättigheter som män, så uppfattar du det som att män ska minska sina rättigheter eller ändra på sig? Tror du inte att rättigheterna räcker åt alla?