• Anders 386

Min man runkade till min släkting?

Anonym (Ledsen) skrev 2015-06-24 22:34:55 följande:
    Hon är 20 och vi är över 30.. 

Jag har tagit upp detta med honom nu.. Han svar var att han bara kollat, jag frågade även om han tänder och tänker på henne vilket han svarade ja på. Han sa att det inte alls är som jag föreställer mig. Han har en massa tankar som inte betyder något säger han. Jag vet inte hur jag ska gå vidare liksom, allt äcklar mig bara. Enligt honom var det ingen stor grej, han var bara nyfiken, inget mer...

Jag kommer aldrig kunna umgås normalt med henne och min man igen. Jag känner bara äckel. Har inget emot porr eller så, det är ju liksom film.. Det är något helt annat. Denna tjejen är en släkting till mig! Nej, jag vet inte. Är bara så ledsen just nu..
    Han är en helt vanlig man, inget konstigt alls.
    Om din man tänder på dig så tänder han självklart även på andra kvinnor. Vi män är skapta på det sättet även om många försöker förneka det.
    Men ni kvinnor borde väl försöka acceptera - det är enda sättet att få oss att sluta ljuga.
  • Anders 386
    Malcom skrev 2015-06-25 12:50:55 följande:
    Ännu en stjärna som tror sig veta hur andra tänker och känner. Nej, alla har inte behovet att se sig omkring. Och jag tror helt enkelt inte att man träffat rätt person om man känner att man måste titta på andra, och allt vad det kan innebära. Jag och min man är trygga i varann och ser inte hur gräset skulle kunna vara grönare på andra sidan.

Jag lever kanske i en dröm, men den råkar faktiskt vara verklig.
    Kanske jag är elak nu som berättar sanningen - men ja - du lever i en dröm. Men bara för att man fantiserar om sex med andra behöver inte det betyda att man vill ha sex med andra.
  • Anders 386
    Haskel skrev 2015-06-25 12:02:53 följande:

Ojojoj!
    När jag läser den här tråden inser jag vilket fruktat äckel jag är, och hur dumpad jag borde bliFörvånad.
    Vid onani har jag fantiserat om betydligt "snuskigare" saker än min frus 10 år yngre släkting.
    Jag låter mig inte begränsas i fantasin utan tänker på det som gör mig upphetsad i stunden.
    Nu förstår jag i alla fall att kvinnor ENBART fantiserar om missionären med sin man/kille. Flört

Jag också är ett äckel som borde blivit dumpad för längesen...  Inser jag nu.Tungan ute
  • Anders 386
    MammAmma skrev 2015-06-25 13:31:16 följande:

Och ingen av er karlar här ovan inser skillnaden på att fantisera och att spara bilder på datorn att runka till? Okej.

Jo, det är skillnad. Killen klantade sig genom att spara bilder av en bekant.
    Det är sunt att reagera med ilska - men sen är det nog med det och bara att gå vidare. Det är snacket om dumpa o äckel som är att gå alldeles för långt.

Men i ett parförhållande är det väl ganska "normalt" att hamna på kollisionskurs ibland - men sen lägger man ner och går vidare. 

• Anders 386
    Anonym (...) skrev 2015-06-25 13:45:11 följande:
    Om du hade haft en yngre, snygg vän som ni brukade umgås med, hur hade du känt om din tjej hade sparat ner bilder på honom och satt och onanerade till?
    Jag hade blivit skitsur, men det är en jämförelse som haltar eftersom jag alltid visat ett brinnande intresse för hennes kropp medan hon inte visat något större intresse för min kropp som ett "sexobjekt". Hon har alltid varit mottagare av sex medan jag är den aktiva. Hennes kropp har triggat igång min sexlust.

Jag tror att män och kvinnor fungerar ganska olika - och det är just därför vi män upplever att ni "överreagerar" och vi har svårt att förstå er upprördhet.
    Män går igång mer på en kvinnokropp medan kvinnor går igång mer på egenskaper.

Vissa anser det vara fördomar - men jag tror att det verkligen är så. Och vi kan inte göra så mycket åt det, det blir ofta kollisioner mellan synsätten.
  • Anders 386
    Miss Skywalker skrev 2015-06-25 15:08:05 följande:
    Så du får bli "skitsur" men hon "överreagerar" för män "är så"..?

Haha jösses vilken jävla dubbelmoral..
    Jag skrev inte att kvinnor överreagerar - jag skrev att "män upplever att kvinnor överreagerar".
    Jag har dessutom förståelse för TS, det jag vänder mig emot är dom som skriver "dumpa" o "äckel".
    Det som hänt är tragiskt - men det är bättre att försöka rädda än att förstöra ännu mer.

• Anders 386
    Anonym (gränslöst beteende) skrev 2015-06-26 11:26:36 följande:

Just detta kan väl ändå inte röra dig om annat än ett manligt fenomen?! Hört talas om en kvinna som gör ngt liknande? Det är just att han gör ett aktivt val, som när man är otrogen, och väljer att spara en bild på hennes släkting, som gör att han går över gränsen! Han väljer att bejaka något han vet sårar henne och som kommer kunna göra slut på förhållandet! Det är en sak vad man tänker i huvudet, men att aktivt leta upp bilder på hennes släkting och sitta och runka till, då saknar man nog vissa spärrar! Ni som inte ser detta uppenbara övertramp, saknar nog själva vissa spärrar! Ni män brukar ställa en hel del krav på ett förhållande och hur kvinnan måste se ut osv, men själv klarar ni tydligen inte gränser för er själva och åtagande i ett förhållande! Jag är ej heller positiv till män som surfar porr för den delen heller oöm man är i ett förhållande, för min del kan kan man lika gärna vara otrogen fysiskt ISF, om inte kvinnan man valt, räcker..nej det verkar som män har svårt att sätta gränser för sig själva, för vad som är ok, och sedan inte bryr sig om de sårat och fått sin partner att må dåligt..

Du har en del rätt där. Många män har så oerhört stark sexualdrift så att dom inte klarar av att anpassa sig till dom moraliska regler som vår partner sätter upp. (Jag är själv en av dom männen)

Det finns ett antal män som kan passa in i "din" mall, och det finns också en hel del kvinnor som anpassar sig efter den "manliga" modellen, dom accepterar tex att mannen kollar porr, och kanske tom själva kollar porr.

Men i dom flesta förhållanden krockar synsätten och det blir problem. Jag och många andra män kollar tex porr i smyg, vi ljuger för husfridens skull.

Jag är en man med en väldigt stark sexuell drivkraft - men jag är född sån och jag kan inte ändra mig. Och så är det för många män. Troligen dom flesta?

Och vem avgör vad som är rätt och vad som är fel? Är det mannens lust som är "fel" - eller är det kvinnans brist på acceptans som är fel?

• Anders 386
    Anonym (...) skrev 2015-06-26 11:59:23 följande:

Det är lögnen som är fel. Man ska vara öppen från början och sedan får båda ta ställning till vad dom är villiga att gå med på.

Vet kvinnan att mannen kollar på porr och går in i ett förhållande med honom - då kan hon inte gnälla.

Vet mannen att kvinnan inte gillar porr och han går med på att inte titta på det/säger att han inte kollar, men sedan tittar i smyg - då är det han som gör fel.

Så svårt är det väl inte?

Du försöker förenkla verkligheten. Det som är självklart när man gifter sig är inte lika självklart dagen efter. Vi människor är inte programmerade datamaskiner, vi ändrar oss hela tiden beroende på vilket indata vi får. Det är lätt att lova att inte kolla porr när du är nyförälskad - men hur ser det ut efter några år när kvinnan inte vill ha sex så ofta längre?? Och när sexet blivit "vardagsmat".
  • Anders 386
    Anonym (...) skrev 2015-06-26 12:50:18 följande:

Jag har lite svårt för den där mentaliteten att:

"Får min partner veta det här så kommer hen nog inte vilja vara tillsammans med mig längre. Jag vill ju vara tillsammans med min partner/ det känns jobbigt att skilja sig så jag struntar i min partners känslor och vad min partner har för värderingar och håller det här hemligt. Min partner är inte värd att få veta och att få ta ett eget beslut. Det blir bekvämast och bäst för mig" 

Det låter som det är mig du beskriver...  Solig
    (Finns säker andra som också känner igen sig.)
    Jag tycker att det som är intressant är på vilket sätt jag möter min partner - har jag andra sexuella behov eller fantasier som hon inte känner till så har hon inte ont av det. Jag har samma respekt för min partner - har hon hemligheter som inte skadar mig tycker jag det är ok.

Svar på tråden Min man runkade till min släkting?