Inlägg från: Anonym (gränslöst beteende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gränslöst beteende)

Min man runkade till min släkting?

Just detta kan väl ändå inte röra dig om annat än ett manligt fenomen?! Hört talas om en kvinna som gör ngt liknande? Det är just att han gör ett aktivt val, som när man är otrogen, och väljer att spara en bild på hennes släkting, som gör att han går över gränsen! Han väljer att bejaka något han vet sårar henne och som kommer kunna göra slut på förhållandet! Det är en sak vad man tänker i huvudet, men att aktivt leta upp bilder på hennes släkting och sitta och runka till, då saknar man nog vissa spärrar! Ni som inte ser detta uppenbara övertramp, saknar nog själva vissa spärrar! Ni män brukar ställa en hel del krav på ett förhållande och hur kvinnan måste se ut osv, men själv klarar ni tydligen inte gränser för er själva och åtagande i ett förhållande! Jag är ej heller positiv till män som surfar porr för den delen heller oöm man är i ett förhållande, för min del kan kan man lika gärna vara otrogen fysiskt ISF, om inte kvinnan man valt, räcker..nej det verkar som män har svårt att sätta gränser för sig själva, för vad som är ok, och sedan inte bryr sig om de sårat och fått sin partner att må dåligt..

Man väljer faktiskt mer än vad man tror, de är inte så att man inte kan kontroller vad man vill bejaka eller ej, tycker ni män skulle testa detta för omväxlings skull( ja, det gillar väl ni!) och inte bara ge hän för första bästa som dyker upp! Ni anar inte vad detta skulle kunna förbättra och utveckla era känsloliv känna djupare känslor och närhet till er partner

För misstänker att män inte är lika monogama som kvinnor, därför kanske dessa problem uppstår, för många kvinnor som blir väldigt sårade.

Sedan är det lite incestuöst att fantisera om sina släktingar, en sak att det bara kommer, men sedan att ta steget och bejaka detta, då blir det en aning incestuöst, när man aktivt väljer det. Och liknande tycker jag det blir även om man fantiserar om sin partners släktingar, för de kan ju också bli lite som ens familj.

Som någon också sa här så är det just LÖGNEN som många ggr är problemet! Män, förmodligen dom flesta, tittar nog på porr, men förnekar detta i början, men sedan kommer man på dom med detta och det gör ngt med tiliten som gör att man sen känner sig otrygg, och vad ljuger han då mer om?! osv Tror detta har mk med tillit och kanske känslan av att man inte duger, "så han måste kolla på andra för att komma eller?" Och följden blir då även rädslan att han ska lämna henne, och känslan kan då bli som när man blivit bedragen. Jag tror det skulle vara bra om fler män också försökte förstå och sätta sig in i detta, och inte bara svarade med att " det har ingen annan med att göra!" utan ta hennes oro och dåliga självförtroende på allvar och då bekräfta mk mer och försäkra henne om att hon är ändå är nummer 1, och att han inte tänker lämna henne! Det bästa vore om män redan i inledningsvis i ett förhållande berätta att de gillar porr,osv, men hur många är beredda att göra det, i rädsla för att förstöra och förlora sin partner? Så en aning knivigt, men tycker ändå fler män borde göra det, lägga korten på bordet inledningsvis, för att undvika framtida problem.

.

Men som sagt, TS partner har verkligen gått över gränsen, och jag hoppas verkligen hon får hjälp och stöd av vänner!

Sedan finns det kvinnor som också har stark sexlust men mannen ändå väljer porr framför partnern! Så det har inte alltid att göra med att kvinnan har mindre sexlust. Sedan kanske män behöver mer bilder/ videos av någon, när det tillfredställer sig själva, än kvinnor, vad vet jag? Har iaf aldrig läst på nätet när en man kan vara anonym, att de enbart tänder på sin partner och aldrig tillfredsställer sig själva till porr! Utifrån detta stärks mina misstankar, om våra olikheter.

Anders 386 skrev 2015-06-26 13:03:00 följande:

Det låter som det är mig du beskriver... 

(Finns säker andra som också känner igen sig.)

Jag tycker att det som är intressant är på vilket sätt jag möter min partner - har jag andra sexuella behov eller fantasier som hon inte känner till så har hon inte ont av det. Jag har samma respekt för min partner - har hon hemligheter som inte skadar mig tycker jag det är ok.

Men alla har rätt till sina tankar och fantisera om vad som helst, att inte respektera detta, är också att gå över gränsen! Alla fantiserar och det har ingen annan med att göra!! Sedan om man är ärlig med att man tittar på porr är en annan sak, tucker jag! Det kanske kan bli så,en risk att om man börjar allt mer välja porr istället för partnern att man tröttnar helt på sin partner, eller att man kollar mer på porr pgr av att man tröttnat redan på din partner, och få tar förmodligen förhållandet slut.

Men att försöka styra och kontroller vad sin partner ska tillåtas fantisera om är också ett väldigt övertramp! Det är omöjligt och ingen väg att gå.
Svar på tråden Min man runkade till min släkting?