Inlägg från: Mongo fraan yttre rymden |Visa alla inlägg
  • Mongo fraan yttre rymden

Min man runkade till min släkting?

strangertown skrev 2015-06-25 22:13:44 följande:

Jistanes vilken sorglig tråd. Det som står ut över allt annat är FÖRDÖMANDET som folk ägnar sig åt. Vad är det med folk och detta eviga fördömande? Hur orkar alla? Här är en man som njutit av något i sin privata sfär (bilder på sin fru snygga släkting) men klantat sig och låtit datorn stå framme så frun får insikt i något hon faktiskt inte har med att göra - alls. Det var okänsligt gjort av honom men det gör honom inte till ett "svin" eller till någon som måst lämnas. Jag har fantiserat om flickvänners mammor, systrar och släktingar hela mitt liv, och jag förstår att det inte gör mig till idealpartnern för de som också vill ha kontroll över min privata fantasivärld. Men jag är heller inte intresserad av att dela mitt privatliv med någon som inte vet betydelsen av ordet integritet.

Tack.

Tycker detta är lite av en storm i ett vattenglas, och många här verkar ha ett helt galet kontrollbehov.

Varför utgår alla från att han onanerat till bilderna? Kan man inte bara ha bilder på sina släktingar utan att det betyder nåt särskilt? Att det rör sig om någon slags psykologisk otrohet är ju TS (över)tolkning.

Nej, jag hade inte brytt mig särskilt mycket om min käresta gjort något liknande. Men å andra sidan förväntar jag mig inte att vi är 100% exklusiva för varandra, det hade jag tvärtom upplevt som väldigt instängt och ohälsosamt.
  • Mongo fraan yttre rymden
    molly50 skrev 2015-06-26 14:16:16 följande:
    Han har erkänt vad han har gjort. Därav att folk skriver att han har runkat till bilderna.
    Det är en sak att ha fantasier eller runka till porr t ex.
    Men TS man gick över gränsen och sparade bilder på en av TS släktingar för att runka till.
    Och då blir det mer personligt.

Du kanske inte hade brytt dig om din flickvän gjort något sådant.
    Men det du måste förstå är att alla inte tänker likadant som du.
    Det du tycker är en skitsak kan vara en stor grej för någon annan.
    Vi är alla olika och tänker och känner på olika sätt.
    Har han verkligen erkänt det? Jag tyckte det bara stod att han erkänt att han tittat på bilderna. Onanidelen var sedan TS slutsats. Men låt säga att han gjorde det då, för diskussionens skull.

Jag får medge att jag hade tyckt det var rätt osmidigt och ocharmigt gjort, för det känns som att ta del av någon annans högst privata onanifantasier som inte riktigt är ämnat för visning och inte så jättesmickrande. Dock tror rätt många har mer eller mindre förbjudna släktfantasier av olika slag, så den saken känner jag inte att jag kan slå ner på. Jag personligen har inga sådana och förstår inte den grejen, men jag accepterar att det finns.

Jag har inget vettigt råd till TS då hon och sambon har vitt skilda perception om saken. Hon får bestämma sig om det positiva med honom och förhållandet väger över eller ej. Jag tror inte han kommer förstå riktigt, så ältandet kan bli en negativ grej i sig som kan bana väg för en krasch, fastän de kanske till sist sluter fred eller nåt.
Svar på tråden Min man runkade till min släkting?