• Anonym (...)

Min man runkade till min släkting?

Jag tycker det är lite skrämmande att många inte ser skillnaden mellan random porr/fantasier och att spara ner bilder på och runka till vänner.
    Min man har inget emot att jag kollar på porr, men han hade ju inte gillat att jag satt och kollade på hans bästa kompis (som vi ofta umgås med ihop) när jag höll på.

• Anonym (...)
    Anders 386 skrev 2015-06-25 13:42:34 följande:
    Jo, det är skillnad. Killen klantade sig genom att spara bilder av en bekant.
    Det är sunt att reagera med ilska - men sen är det nog med det och bara att gå vidare. Det är snacket om dumpa o äckel som är att gå alldeles för långt.

Men i ett parförhållande är det väl ganska "normalt" att hamna på kollisionskurs ibland - men sen lägger man ner och går vidare. 
    Om du hade haft en yngre, snygg vän som ni brukade umgås med, hur hade du känt om din tjej hade sparat ner bilder på honom och satt och onanerade till?
  • Anonym (...)
    Anders 386 skrev 2015-06-25 13:55:24 följande:
    Jag tror att män och kvinnor fungerar ganska olika - och det är just därför vi män upplever att ni "överreagerar" och vi har svårt att förstå er upprördhet.
    Män går igång mer på en kvinnokropp medan kvinnor går igång mer på egenskaper.
    Om vi utgår från att det här skulle stämma så är ju det han i trådstarten gjort ännu värre.
    Om det bara är kvinnokroppen män går igång på så skulle han ju ha hängt på någon porrsida där det finns mängder av sexiga kroppar, inte välja en enda , som dessutom blir personlig för honom. Då har vi ju gått ifrån det där ytliga som du pratar om. Då har det antagligen med hennes personlighet och egenskaper att göra.. 

Nästan imponerande hur många inte förstår hur illa det är när det blir personligt på det där sättet. Nu bryr jag väl iofs mig inte SÅ mycket över hur andra tycker och tänker. Jag visade tråden för min man och han resonerar som mig, så det är väl det enda som egentligen betyder något.
  • Anonym (...)
    Anonym (t) skrev 2015-06-25 15:44:48 följande:

Du har aldrig någonsin fantiserat om någon annan än din kille? När du onanerar tänker du enbart på honom?

Anonym (...) skrev 2015-06-25 13:03:26 följande:

Jag tycker det är lite skrämmande att många inte ser skillnaden mellan random porr/fantasier och att spara ner bilder på och runka till vänner.
    Min man har inget emot att jag kollar på porr, men han hade ju inte gillat att jag satt och kollade på hans bästa kompis (som vi ofta umgås med ihop) när jag höll på.

• Anonym (...)
    strangertown skrev 2015-06-25 22:13:44 följande:

Jistanes vilken sorglig tråd. Det som står ut över allt annat är FÖRDÖMANDET som folk ägnar sig åt. Vad är det med folk och detta eviga fördömande? Hur orkar alla? Här är en man som njutit av något i sin privata sfär (bilder på sin fru snygga släkting) men klantat sig och låtit datorn stå framme så frun får insikt i något hon faktiskt inte har med att göra - alls. Det var okänsligt gjort av honom men det gör honom inte till ett "svin" eller till någon som måst lämnas. Jag har fantiserat om flickvänners mammor, systrar och släktingar hela mitt liv, och jag förstår att det inte gör mig till idealpartnern för de som också vill ha kontroll över min privata fantasivärld. Men jag är heller inte intresserad av att dela mitt privatliv med någon som inte vet betydelsen av ordet integritet.

"Jistanes vilken sorglig tråd. Det som står ut över allt annat är FÖRDÖMANDET som folk ägnar sig åt. Vad är det med folk och detta eviga fördömande? Hur orkar alla? Här är en man som njutit av något i sin privata sfär (haft sex med sin frus snygga släkting) men klantat sig och låtit datorn stå framme så frun får insikt i något hon faktiskt inte har med att göra - alls. Det var okänsligt gjort av honom men det gör honom inte till ett "svin" eller till någon som måst lämnas. Jag har haft sex  med flickvänners mammor, systrar och släktingar hela mitt liv, och jag förstår att det inte gör mig till idealpartnern för de som också vill ha kontroll över min privata värld. Men jag är heller inte intresserad av att dela mitt privatliv med någon som inte vet betydelsen av ordet integritet."

Om man vrider lite på det. Så här illa låter det faktiskt för mig som tycker att han gjort något som inte är okej. (Jag tycker dock det är okej att runka till porr)
  • Anonym (...)
    Anders 386 skrev 2015-06-26 11:52:26 följande:
    Och vem avgör vad som är rätt och vad som är fel? Är det mannens lust som är "fel" - eller är det kvinnans brist på acceptans som är fel?

Det är lögnen som är fel. Man ska vara öppen från början och sedan får båda ta ställning till vad dom är villiga att gå med på.

Vet kvinnan att mannen kollar på porr och går in i ett förhållande med honom - då kan hon inte gnälla.

Vet mannen att kvinnan inte gillar porr och han går med på att inte titta på det/säger att han inte kollar, men sedan tittar i smyg - då är det han som gör fel.

Så svårt är det väl inte?

• Anonym (...)

Det finns väl dessutom inget som säger att ts man inte "får" kolla på porr? DET ÄR FORTFARANDE SKILLNAD

• Anonym (...)
    Men det är ju precis det jag menar.
    Helt idiotiskt att lova att inte kolla på porr när man vet att det är något man faktiskt gillar (men kanske bara inte behöver just då). Eller tror du ofta det händer att en man ogillar porr för att sedan x antal år senare börja gilla det? Nä, har man lovat något man inte kan hålla så får man skylla sig själv. Det är inte det minsta synd om dom som lovar en massa saker som dom vet dom inte kan hålla för att det är bekvämt eller för att man inte tänker längre än till i morgon.
    Ändrar man däremot uppfattning om saker så får man ju ta diskussionen då.

Fattar folk inte att det oftast är lögnerna som förstör mest? Att gå bakom ryggen kan vara värre än handlingen i sig.
  • Anonym (...)
    Fool skrev 2015-06-26 12:26:29 följande:
    Fast iom att han blev påkommen med det så är det inte längre bara hans privatliv, nu är det en del av TS liv oxå, och därmed får han helt enkelt acceptera konsekvenserna för det.

Dessutom är det där med "personlig sfär" inte så enkelt som du verkar tro, visst man kan säkert tycka vad man vill om sina egna "hobbys" men andra kan också tycka vad de vill om din hobby, om din hobby ter sig allmänt vidrigt för din omgivning så har de all rätt att tycka så och även bilda sig en uppfattning om dig baserat på det. Och nej det är inte fördömande, det är fullständigt naturligt, där är helt enkelt så vi bildar oss en uppfattning om andra människor, baserat på vad de gör och vad de säger både privat eller öppet.
    Oj, det här gick nog inte fram som jag hade tänkt. Jag håller med dig. Jag menade att det han gjort för mig låter lika illa som om han hade haft sex med någon annan . Jag trodde att om man lade in "sex" istället så skulle fler se hur fel det faktiskt låter. Jag försvarade honom absolut inte.
  • Anonym (...)

Jag tyckte texten lät helt störd eftersom han får det att låta som "jag får göra vad jag känner för (tex vara otrogen) i min privata sfär så länge ingen får reda på det, det är min rättighet och inget som någon ska lägga sig i... integritet för i helvete!"

typ.

• Anonym (...)

Jag har lite svårt för den där mentaliteten att:

"Får min partner veta det här så kommer hen nog inte vilja vara tillsammans med mig längre. Jag vill ju vara tillsammans med min partner/ det känns jobbigt att skilja sig så jag struntar i min partners känslor och vad min partner har för värderingar och håller det här hemligt. Min partner är inte värd att få veta och att få ta ett eget beslut. Det blir bekvämast och bäst för mig" 

• Anonym (...)
    Anonym (viktorL) skrev 2015-06-26 13:35:41 följande:
    Ja, hur fan ska man annars kunna få en partner? Vem skulle vara ok med mina tankar liksom? Enda sättet är att undanhålla en del sanningar.
    Jag kan inte göra nåt åt hur jag är, jag är född sån, det är mitt öde. Jag har bara ett liv och en chans.
    Om du har så vidriga åsikter/tankar att ingen skulle vilja vara tillsammans med dig om dom kände till dom så kanske du borde vara singel?
  • Anonym (...)
    Anonym (viktorL) skrev 2015-06-26 15:13:45 följande:
    Inte om jag själv får välja...  Solig
    Så klart. Människan är egoistisk och många saknar empatisk förmåga..
    Men jag kan inte låta bli att undra vad det är som du måste dölja, som ingen skulle acceptera...är du pedofil?
  • Anonym (...)
    Anonym (Alltså haha) skrev 2015-06-27 02:25:57 följande:

Du borde inte ta så illa vid dig.. Han glömde ta bort bilderna han njutit till. Hans misstag. Hade bilderna på bilden varit en arbetskollega så hade du gnällt för det tror jag. Problemet är att du fick se mer än du ville. Det var inte meningen att du skulle veta hans tankar. Din självkänsla bråkar med ditt förnuft just nu. Skit i runket och var glad att det endast var ett Runk och inte knull!

Man sparar inte ner bilder att runka till på folk i ens närhet, så självklart blir man ju inte glad om en partner sitter med bilder på arbetskollegor heller. Jösses.

Och glad för att han inte knullade henne? Det låter att du tycker man ska vara tacksam "för det hade ju kunnat vara värre". Män kan bete sig hur som helst "för det är ju så män är".
    "Du ska vara glad att det bara var en knull, han hade ju kunnat haft en relation och skaffat barn med en vid sidan av/det hade ju kunnat vara flera/han hade ju kunnat vara mördare....".

Jag tappar hoppet om mänskligheten och snart bosätter jag mig själv på en öde ö..
  • Anonym (...)
    Anonym (Alltså haha) skrev 2015-06-27 14:23:18 följande:

Som sagt.. Låt inte gnällfiorna här inne få dig att lämna någon pga ett Runk. Ja var lite jävla tacksamma istället eller gift er med en arab otacksamma människor!

Vara tacksam för att någon gör något som i förhållandet inte är okej? Vad är det att vara tacksam över? Över att an inte hade ett fylleknull? Om han hade det, ska man vara tacksam över att han inte har en älskarinna? Nej..

1. Hitta en partner som har samma värderingar som en själv/bestäm vad som är okej och inte.
    2. Gå inte över gränsen.
    3. Går din partner ändå över gränsen - håll fast vid dina principer. Vet ditt värde! 
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2015-06-27 14:44:25 följande:
    Vara tacksam för att någon gör något som i förhållandet inte är okej? Vad är det att vara tacksam över? Över att an inte hade ett fylleknull? Om han hade det, ska man vara tacksam över att han inte har en älskarinna? Nej..

1. Hitta en partner som har samma värderingar som en själv/bestäm vad som är okej och inte.
    2. Gå inte över gränsen.
    3. Går din partner ändå över gränsen - håll fast vid dina principer. Vet ditt värde! 
    Tillägg: säger inte att man ska dumpa direkt, bara att man inte ska sitta och "vara tacksam" och ta vad som helst.
Svar på tråden Min man runkade till min släkting?