Min man runkade till min släkting?
Det som kanske skiljer sig åt är vilka ursäkter man kommer med.
Tycker verkligen synd om TS,är det verkligen så svårt för just män med gränser?! Eller kan även kvinnor hålla på så här? Har väldigt svårt att tro detta! Men att han sparat bild på din släkting, och sedan tillfredsställt sig själv,är verkligen över gränsen! Tidigare hade jag klassat detta som någon form av psykiskt störning, men börjar undra om detta är ett manligt fenomen att vara just så gränslös i kombination, med bristande empatisk förmåga?! Utifrån egen erfarenhet börjar jag undra. vet iaf vad jag hade gjort, gjort slut,(vet jätte svårt!) och hade tagit hjälp av vänner och släkt! Lider med dig TS!
Jag har lite svårt för den där mentaliteten att:
"Får min partner veta det här så kommer hen nog inte vilja vara tillsammans med mig längre. Jag vill ju vara tillsammans med min partner/ det känns jobbigt att skilja sig så jag struntar i min partners känslor och vad min partner har för värderingar och håller det här hemligt. Min partner är inte värd att få veta och att få ta ett eget beslut. Det blir bekvämast och bäst för mig"
Jag tycker gränsen för vad som är ok går vid tankar och fantasier, jag tycker alla har rätt att fantisera om och runka till vad de vill, men när man börjar fundera på att göra verklighet av sina fantasier så är man på djupt vatten och då gäller inte längre "det man inte vet..." resonemanget.
Jag tycker "det man inte vet...." resonemanget är knepigt, visst kan man hålla med om att ens partner inte behöver veta allt man fantiserar om, men samtidigt så kan det resonemanget oxå göra mer skada än nytta. Om TS man tex skulle visa sig vara förälskad i TS släkting, bör TS då veta om det eller inte? Är det bättre att hon får reda på det tidigt så de kan göra något åt det eller är det bättre att vara ovetandes? Kommer hon vara helt opåverkad av att hennes man har känslor för någon annan eller rör det även henne? Hur kommer deras förhållande påverkas av att hennes man har känslor för någon annan?
Många svar! Jag har läst alla och är tacksam för att ni tar er tid att svara!
Jag förstår att man tänker på andra, det är inte det! Även jag gör det men inte på detta sättet. Att sedan spara bilder på henne är långt över vad jag tycker är okej.
Vi har pratat läänge inatt. Jag vet att han tänkt på henne länge, han har inte liksom huxflux sparat bilder på henne. Han har sagt att han kollat på hennes bilder innan. Och varför? Jo, för att han tycker att hon är snygg och det är av nyfikenhet. Inget annat enligt honom. Han förstår inte vad jag känner och jag kan inte förklara det tydligare, vet inte hur jag ska få honom att förstå.
Vi umgås ofta med denna tjejen, denna tjejen har inte blodsband till mig utan är ''ingift''. Vi har badat och bastat ihop med henne.. Och jag tänker bara på hur min man velat ha sex efter det och han då säkert bara tänkt på henne.. Jag får massa tankar i huvudet, när dom vart ensamma, när han gett henne komplimanger, han får mig att tycka illa om henne.. Jag vet att det är fel men jag känner så. Han har liksom sparat mer än 20 bilder av henne. Jag tvingade honom att visa mig.
För mig är detta jättejobbigt. Jag vill inte att min man ska vara så tänd på någon i vår närhet.. Jag vet inte vad jag ska göra, min man fattar liksom inte ens att detta är en stor grej för mig!
Din man runkar. Det gör alla män. Det betyder inget vad man runkar till.
Släpp det. Nu.