• Anonym (...)

Bonusen hotade sin pappa!

Har länge sett tendenserna. Respektlösheten osv. MEN jag trodde faktiskt inte att han skulle sjunka så lågt. Min sambos son hotade sin pappa med stryk! under ett gräl, då bonusen inte gjort det bioföräldrarna krävt. Det är ingen tonåring utan en vuxen man på snart 21..

• Svar på tråden Bonusen hotade sin pappa!
  • Anonym (...)
    Anonym (wtf) skrev 2015-06-24 21:19:14 följande:

Va fan, kallar du en vuxen person för bonusen och vad i hela helsicke kräver hans föräldrar av honom? Han är v u x e n och bestämmer själv över sitt liv.

??? Varför skulle man inte kunna kalla en vuxen för bonus?

Han bestämmer inte allt själv så länge han bor hemma..

Är du på riktigt?
  • Anonym (...)
    vampyria2 skrev 2015-06-24 21:27:30 följande:

Ja sånt som händer och så länge som han inte agerade så är det inte något som du kanske behöver lägga allt för mycket energi på, det är hanns pappas jobb att göra.

Vad var det som redda fram till att han gjorde det då? Har han gjort det tidigar?

Så det är tydligen ok alltså..? Ni är ju bara för mycket...
  • Anonym (...)
    MrsBroderTuck skrev 2015-06-24 21:29:18 följande:

Vad är det för krav ni ställt på en vuxen människa? Oavsett om det är ens barn eller ej så har man ingen rätt att komma och ställa krav på en vuxen människa!

Om han bor hemma och det är anledningen till att föräldrarna ställt krav, så är det kanske på tiden att istället kräva att han flyttar ut, det är inte hälsosamt att bo hemma hos föräldrarna så länge, man måste lära sig att stå på egna ben och klara sig själv och ta eget ansvar! Och hur ska han kunna hitta en partner som accepterar att han bor hemma? Det är nog en dealbreaker för många, i alla fall för mig!

Hört talas om bostadsbristen..?
  • Anonym (...)

Kraven gällde regler för att bo hemma. Helt fascinerad över de som verkar tycka att det inte är så farligt att vuxna barn hotar sina föräldrar. Vilket WT..

• Anonym (...)
    Clever skrev 2015-06-24 22:18:34 följande:

Jag kallar det ouppfostrat. De som skött fostran är ju de vuxna som funnits där under hans uppväxt. Således är det deras fel och nu får de skörda frukten.

Ja det verkar så.. Samtidigt kan jag tycka att en 21åring har ett eget ansvar för sitt beteende oavsett hur föräldrarna curlat..
  • Anonym (...)
    Clever skrev 2015-06-24 23:00:28 följande:
    Han vet ju inget annat. Har man aldrig lagat mat, tvättat kläder eller betalar räkningar - aldrig fått lov att ta ansvar efter förmåga, då är det inte så jävla lätt.

Det är svårare att lära en gammal hund att sitta.
    Nu syftade jag iofs på att man inte hotar sina föräldrar..
  • Anonym (...)
    Anonym (wtf) skrev 2015-06-25 15:35:27 följande:
    Nej inte när det gäller relationer. I juridiska förhållanden kan man ställa krav.
    Vilken planet lever du på..?
Svar på tråden Bonusen hotade sin pappa!