Munkpeppar och progesterontråden
Ja det är tur att hoppet finns! Men det är inte kul när mensen kommer :(
Man kanske skulle tempa nästa cykel. Är det en app du använder?
Ja det är tur att hoppet finns! Men det är inte kul när mensen kommer :(
Man kanske skulle tempa nästa cykel. Är det en app du använder?
Jag överanalyserar allting just nu. Har haft som lite mensvärk idag på ÄL+8 men det kan betyda flera saker. Förra månaden fick jag molvärk på ÄL+7 sen gick det över men spottingsen kom två dagar senare, då fick jag upp hoppet kan jag ju säga. När jag var gravid med min dotter så fick jag molvärk på ÄL+9 o hade det några dagar. En positiv sak om jag inte är gravid nu är iaf att jag kan dricka på bröllopet som jag ska på om en vecka. Nu ska jag försöka tänka på nåt annat!
Alltså, jag vet inte riktigt vad jag ska tro just nu. Gick precis på toa o det kom färskt blod, ganska mycket. Inte som spottings alltså utan som när mensen kommer. I så fall blev min lutealfas kortare än innan jag började med munkpeppar. Nån som hört talas om det?
Det har inte kommit något mer. Läste om implantationsblödning, det är alltså när det befruktade ägget fastnar i livmodern. Skulle kunna bara det om det inte kommer nåt mer. Jag tog ett test, kunde inte hålla mig ;) Det visade nog inget inom den tiden man ska läsa av det men efter 10 min såg jag ett jättesvagt streck. Min man ser det inte så det är nog bara jag som så gärna vill se det ;)
Har du testat idag Allex?
Förstår att det känns hopplöst Allex :( Undrar vad du kan göra för att maximera chanserna nästa gång.. Har du testat rosenrot? Eller bidrottninggele? Man blir ju desperat när det inte funkar.
Jag tror att det kan förstärka ÄL men det kanske inte är det du behöver.. Det heter Apiforce tror jag, kan ju vara värt att kolla upp iaf.
Nu kom det mer blod :(
Idag har det kommit lite blod men inte speciellt mycket. Jättekonstigt det här. Har tagit flera tester som alla blir positiva efter avläsningstiden, två olika sorters test. Ska testa imon morgon igen med testa tidigt-test.
Har du tagit nåt mer test Allex?
Nej vad tråkigt, Allex! :(
Det verkar ganska vanligt med blödningar i början av graviditet nu när jag läser om det. Med min dotter blödde jag inget förutom dagen innan vattnet gick, men hon blev till mha IVF så det kanske blir annorlunda då..
Jag tog ett digitalt test i morse men det var negativt. Är bara på ÄL+10 idag så det är väldigt tidigt.
Vi har försökt i 3 mån nu så det är inte alls länge, första månaden med munkpeppar.
Jag tänker ofta på att det är så orättvist att vissa blir gravida direkt utan nån ansträngning alls o andra får kämpa hur länge som helst :(