• manna99

Hjälp misslyckades totalt på rekryteringstest hos AMS

Behöver tips råd !

Jag sökte arbete som arbetsförmedlare och gick vidare i deras första urvalsgrupp och fick göra ett sk uptest. Som delvis bestod av frågeställningar men även symboler (bilder) som man ska titta på och räkna ut hur nästa symbol på bilden (logiskt tänk ) misslyckades totalt!. Fick ett resultat på 4,8 av totalt 9 och medel låg på 5. Utöver provet är jag kompenent både utbildningsmässigt men även yrkesmässigt

Nu till min fråga är det totalt kört???

Finns det flera som gjort detta test hur gick det för er?? Finns det någon som jobbar på AMS o kan svara

Tacksam föe hjälp

• Svar på tråden Hjälp misslyckades totalt på rekryteringstest hos AMS
  • Anonym (uh)

Jag vet inte ens om jag skulle vilja arbeta på ett ställe som använder den slags tests i ansökningsprocessen.

• manna99

Tack för era svar , jo visserligen var jag en bit under, men tror ändå Att de eftersträvar att anställs personal som är medel. Men är minst sagt chockad över mina resultat:( nu hoppas jag vara på att testet inte är avgörande för nog f*** är jag lämpad gör yrket????

• saraaaaaaaaa

Jag gjorde ett sånt test och fick strax över 5, var på intervju igår. De nämnde bara testet när de ringde och då sa död att mitt gått bra.

• manna99

Okej Sara men när gjorde du testet var det direkt inpå intervjun dvs några dagar emellan ? Har inte hört ifrån dem så jag antar att det är kört för min del

• manna99

Gjorde klart det idag, men sa det nåt speciellt om testet? Lycka till förresten:)

• manna99

Tack, hur gick intervjun var det en eller flera är lite nyfiken vart i landet sökte du?

• Mamori

Alltså man ska inte lyckas för bra på testet heller. Väldigt intelligenta personer (som får typ max på testet) kräver mer omväxling i arbetsuppgifterna för att inte bli uttråkade och då kan de välja att inte anställda en sådan eftersom de tänker att den ändå kommer tröttna och sluta snabbt.

Att få kring medel är nog det optimala skulle jag gissa Solig

• Axxz

Äh fokusera på hur mycket du gillar att hjälpa människor om du går vidare. Och att du är flexibel och kan anpassa dig till ändringar i regelverket.

• solskenskaka

Jag fick strax över 5 på samma test och blev inte kallad på intervju.... så det är nog svårt att veta hur det används. Jag sökte i Skåne. Hoppas det går bättre för dig!

Svar på tråden Hjälp misslyckades totalt på rekryteringstest hos AMS