• Miraaa

    gravid med syskon i stockholm, följas åt?

    Jag är i vecka 6 efter ivf. Min dotter är 2 år och syskon är planerat 23 februari. Vore kul att ha någon att följas åt med, snacka krämpor och fika. kanske bebisshoppa osv. Någon intresserad? jag är 28 i september och bor i Täby/vallentuna

  • Svar på tråden gravid med syskon i stockholm, följas åt?
  • Life_as_supermom
    Miraaa skrev 2015-06-26 19:50:50 följande:

    pyltet: vad kul..du och jag har samma bf datum :) är också beräknad till 23e feb !

    magen syns rejält redan nu i v 6 , jämförde mot förra o då var jag lika stor i 5e månaden haha. undrar hur detta ska gå ;). kanske fler än en där inne, man vet aldrig. 

    känner av kraftig molvärk, ont i brösten, hungrig o äter för 3 minst. illamåendet har inte kommit än. mådde ni illa i förra grav? o isf när började det?


    Min mage syns med fast den syns nog egentligen mest för att jag släppt tyglarna på träning och mat de senaste månaderna..har varit väldigt duktig annars att äta bra och träna ända sen förra barnet så jag kom ner i vikt igen och till och med lite till! Men sen vi bestämde oss för att skaffa en till bebis så har jag tappat lite fokus :s men känner att jag behöver hitta tillbaka lite till mina rutiner då jag har extremt lätt för att gå upp i vikt. Gick upp 30kg med båda mina förra barn :(

    Hur har ni andra haft det med vikten? Har ni kunnat tygla den eller hittat tillbaka till där ni var innan graviditeter? Känns som det blir svårare för varje barn att få tillbaka den platta magen här iaf :/

    Miraaa: mitt illamående kom nog runt v 6 och höll i sig till cirka v15-16. Mådde väldigt illa men har väldigt svårt för att spy av nån anledning :s kändes som en riktig dålig bakfylla där inget vill komma upp och det bara är att lida egenom till det gått ur systemet andra vägar :p
  • Pyltet
    Life_as_supermom skrev 2015-06-26 22:19:08 följande:

    Min mage syns med fast den syns nog egentligen mest för att jag släppt tyglarna på träning och mat de senaste månaderna..har varit väldigt duktig annars att äta bra och träna ända sen förra barnet så jag kom ner i vikt igen och till och med lite till! Men sen vi bestämde oss för att skaffa en till bebis så har jag tappat lite fokus :s men känner att jag behöver hitta tillbaka lite till mina rutiner då jag har extremt lätt för att gå upp i vikt. Gick upp 30kg med båda mina förra barn :(

    Hur har ni andra haft det med vikten? Har ni kunnat tygla den eller hittat tillbaka till där ni var innan graviditeter? Känns som det blir svårare för varje barn att få tillbaka den platta magen här iaf :/

    Miraaa: mitt illamående kom nog runt v 6 och höll i sig till cirka v15-16. Mådde väldigt illa men har väldigt svårt för att spy av nån anledning :s kändes som en riktig dålig bakfylla där inget vill komma upp och det bara är att lida egenom till det gått ur systemet andra vägar :p


    Jag fick mina pojkar tätt efter varandra, jag var väldigt ung, 19 år när jag fick mitt första. Efter förlossningarna tappade jag all vikt plus lite till utan att göra nåt speciellt åt min vikt. Gick dock upp endast 9 kg under hela graviditeten. Vägde 59 kg vid förlossningen gick ner till 47kg månaden efter förlossningen. Nu 10 år sen senaste barnet, väger jag 69kg:( vad som hände är alla försök vi gjorde till att få barn, tröstätande när det gick åt pipan och en massa hormoner under våra ivf. Jag äter ändå nyttigt och är nästan aldrig sugen på onyttigheter. Dock jobbar jag mycket och sitter hela dagarna på kontor och får aldrig tid över till träning. Men nu ska det bli ändring på det, jag har börjat med powerwalks på helgerna. Alltid nåt :)

    Illamåendet kommer då och då, inget farligt ännu. Men jag misstänker att det kommer öka inom snar framtid.
  • moooish

    Jag har gått ned alla kilon, gick upp 18 (!!??) kg och lite till så nu ligger jag på 66kg vilket känns ok men tanke på att jag tränar och allt. Var ute och sprang i förrgår men kände att flåset var lite sämre, sprang kortare än vad jag brukar men kändes som att det var jättelångt. Kanske har med graviditeten att göra vad vet jag eller en sämre dag.

    Hade mycket växtvärk igår kväll och under hela natten, någon fler som känt av det?

  • Miraaa

    jag har också mkt växtvärk. speciellt kvällstid av nån anledning . är såå hungrig hela tiden och äter jämt. 

    förra graviditeten gick jag upp 5 kilo och vägde 55 på förlossning. gick sen ned till 47 (161 lång) . nu väger jag 50 :). försöker träna 4 ggr i v , löpning och cirkelträning. sprang till 8e mån förra gången och sen dagliga pw fram till förlossning. mår helt enkelt bäst när jag rör mig mkt! tränar ni andra?

  • Pyltet

    Åh jag är också hungrig jämt så det är sjukt.

    Jag kör powerwalks med min man åtminstone på helgerna. Hinner inte träna på grund av jobbet. Blev sjukskriven för 3-4 veckor sen pga akut stressreaktion, jag började jobba igen men ska träffa läkare på måndag och diskutera ev. Sjukskrivning pga av utmattning och stress (jobbrelaterat såklart). Jag är livrädd för att få missfall igen så jag kommer nog vrida ner tempot på jobbet och ta mer hand om mig, då kommer jag framförallt få mer tid för träning :)

  • Pyltet
    velvet skrev 2015-06-26 20:37:51 följande:

    Hej! Jag hänger gärna på här! Gravid med andra barnet i v. 16 och vi har en dotter på 3 år. :) Är 30 år och bor vid Odenplan, någon i närheten?


    Jag ska på mödravårdscentralen i Odenplan, den ligger mellan hem och jobb :)
  • Carabellis kusp

    Hallå där, mitt i natten! Jag sparade denna tråden när jag såg den för att se om jag skulle plussa och det har jag gjort nu, så märkligt det känns!

    BF 7 mars, andra barnet, bor i innerstan, är själv 27 år gammal och gift.

    Angående viktdiskussionen var jag en sån som gick upp nästan allt första halvan av graviditeten; +8 kg i v 20 och sedan bara 6 kg till. Hoppas verkligen att det inte går så fort denna gång!

  • Pyltet
    Carabellis kusp skrev 2015-06-28 03:04:20 följande:

    Hallå där, mitt i natten! Jag sparade denna tråden när jag såg den för att se om jag skulle plussa och det har jag gjort nu, så märkligt det känns!

    BF 7 mars, andra barnet, bor i innerstan, är själv 27 år gammal och gift.

    Angående viktdiskussionen var jag en sån som gick upp nästan allt första halvan av graviditeten; +8 kg i v 20 och sedan bara 6 kg till. Hoppas verkligen att det inte går så fort denna gång!


    Grattis till plusset, håller tummarna att allt går bra.

    Har gammal är ditt andra barn?
  • Carabellis kusp
    Pyltet skrev 2015-06-28 07:53:08 följande:

    Grattis till plusset, håller tummarna att allt går bra.

    Har gammal är ditt andra barn?


    Snart 3 år! Så lite skillnad mot dina
  • Life_as_supermom
    Carabellis kusp skrev 2015-06-28 03:04:20 följande:

    Hallå där, mitt i natten! Jag sparade denna tråden när jag såg den för att se om jag skulle plussa och det har jag gjort nu, så märkligt det känns!

    BF 7 mars, andra barnet, bor i innerstan, är själv 27 år gammal och gift.

    Angående viktdiskussionen var jag en sån som gick upp nästan allt första halvan av graviditeten; +8 kg i v 20 och sedan bara 6 kg till. Hoppas verkligen att det inte går så fort denna gång!


    Välkommen till tråden och stort grattis till plusset! :)
Svar på tråden gravid med syskon i stockholm, följas åt?